3

سمینار چاقی و بیماری های ناشی از چاقی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

  • کد خبر : 376847
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

عضو هیئت علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این نکته که اساتید مطرح از کشورهای مصر، پاکستان و عراق در این کنگره حضور داشتند، افزود: در کنگره امسال حدود ۸۴۹ نفر شرکت کردند و در خصوص موضوعات به روز، روش های جدید جراحی چاقی، مدیریت عوارض، تیم های همکار گروه جراحی چاقی (تغذیه، روانشناسی، روانپزشکی، گوارش و زنان) و دستاوردهای نوین درمان چاقی بحث و تبادل نظر شد.

دکتر محمد کرمان ساروی- دبیرعلمی پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک در گفت و گو با خبرنگار افق نیوز از استقبال خوب شرکت کنندگان این کنگره خبرداد و بیان کرد: ۳۸ سخنران برجسته دنیا از ۳۲ کشور به صورت حضوری و آنلاین در کنگره امسال شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: میزان رضایت شرکت کنندگان از این کنگره بین المللی بسیار زیاد بود و ما توانستیم به اهداف فراتر از برنامه ریزی شده دست یابیم.

کرمان ساروی با اشاره به اهمیت جراحی های چاقی، تصریح کرد: چاقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می رود و زمینه بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، سندروم متابولیک، دیابت، چربی و فشار خون، نازایی و اختلالات خواب است، در نتیجه جراحی های چاقی به عنوان مهم ترین، اثرگذارترین و ماندگارترین روش درمانی چاقی محسوب می شوند.

 معاون آموزشی قطب علمی آموزشی جراحی های درون بین کشور در بخشی دیگر از صحبت های خود به فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: در این مرکز علاوه بر انجام پزوهش های کاربردی، کارگاه های آموزشی در زمینه لاپاراسکوپی و جراحی های چاقی برای رشته های مختلف نظیر پرستاری، اتاق عمل و … برگزار می شود.

عکاس: امین فرج الهی

خبرنگار: فرناز سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر