1

تراکم جمعیت در ایران هم اکنون ۴۶ نفر در هر کیلومتر مربع است

  • کد خبر : 37734
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

رییس مرکز آمار ایران با بیان این که، جمعیت کشور در سال ۹۰ به ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر رسید، گفت: رشد جمعیت در این سال برابر با ۱٫۲۹ درصد بوده است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) ‘عادل آذر’ روز سه شنبه در نشست خبری در خصوص اعلام نتایج سرشماری سال ۹۰ افزود: بالاترین رشد جمعیت در استان های بوشهر و البرز با ۳٫۱۱ و ۳٫۰۴ درصد و کمترین رشد جمعیت در استانهای اردبیل با ۰٫۳۳ و ایلام با ۰٫۴۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به رشد شهرها در کشور اظهار داشت: تعداد شهرها از سال ۱۳۳۵ از ۲۰۱ شهر به یک هزار و ۳۳۱ شهر در سال ۹۰ افزایش یافته است.

رییس مرکز آمار ایران، کلان شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت را شامل شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و قم برشمرد و گفت: تراکم جمعیت در ایران هم اکنون ۴۶ نفر در هر کیلومتر مربع است.

وی سپس با اشاره به ساختار سنی جمعیت کشور تصریح کرد: میانگین سنی جمعیت که متوسط سن افراد در یک جامعه را نشان می دهد، برابر با ۲۹٫۸۶ سال است که برای مردان ۲۹٫۷ و زنان ۳۰٫۰۳ می باشد.

آذر در مورد امید به زندگی در کشور نیز اظهار داشت: این شاخص در کشور هم اکنون بهبود یافته، به گونه ای که در سال ۹۰ شاخص امید به زندگی برای مردان ۷۲٫۱ سال و برای زنان ۷۴٫۶ سال بوده است.

وی در مورد تفکیک جمعیت گروه های عمده سنی در کشور گفت: جمعیت صفر تا ۱۴ سال ۲۳٫۴ درصد، ۱۵ تا ۶۴ سال ۷۰٫۹ درصد و ۶۵ سال به بالا ۵٫۷ درصد است.

رییس مرکز آمار ایران گفت: استان گیلان با ۸٫۱ درصد جمعیت ۶۵ سال به بالا پیرترین و سیستان و بلوچستان با ۳۷٫۶ درصد جمعیت صفر تا ۱۴ ساله، جوان ترین استان کشور به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]