2

منطقه یورو در آستانه فروپاشی اقتصادی

  • کد خبر : 3774
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹

“جرج سوروس” طی سخنانی در وین اتریش گفت: هیچ توافقی برای ترک هیچ یک از اعضای حوزه یورو صورت نگرفته اما با توجه به شرایط کنونی، خروج برخی اعضا از این حوزه اجتناب‌ناپذیر است. برنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،وی افزود: ما در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داریم که یونان نقطه آغاز آن […]

“جرج سوروس” طی سخنانی در وین اتریش گفت: هیچ توافقی برای ترک هیچ یک از اعضای حوزه یورو صورت نگرفته اما با توجه به شرایط کنونی، خروج برخی اعضا از این حوزه اجتناب‌ناپذیر است.

برنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،وی افزود: ما در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داریم که یونان نقطه آغاز آن است، اما به راحتی این بحران گسترش می‌یابد. نظام مالی همچنان آسیب پذیر است.

این سرمایه‌گذار ۸۰ ساله افزود: معتقدم که بیشتر ما به واقع می‌پذیریم که بحران اروپا در حقیقت پیرامون یورو می‌گردد.

وی گفت: “در حقیقت این نوعی بحران مالی در حال گسترش است. این بحران قابل پیش بینی بود. بیشتر مردم متوجه آن هستند. هنوز این بحران در حال گسترش است. مقامات کشورها به واقع به دنبال سپری‌کردن وقت هستند و اکنون زمان بر ضد آن‌ها در حرکت است.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌مداران یونانی به دنبال تصویب دور جدیدی از اقدامات ریاضت اقتصادی برای دریافت بخش دیگری از کمک‌های مالی هستند.

انتظار می‌رود پارلمان یونان با وجود اعتراض‌های گسترده مردمی علیه کاهش هزینه‌های بخش عمومی و افزایش مالیات‌ها، طرح ریاضت اقتصادی جدید را به رای گذارد.

یونان دوازدهمین کشوری بود که در سال ۲۰۰۱ به واحد مشترک پول اروپایی پیوست. استونی نیز به عنوان جدیدترین عضو یورو، در ژانویه ۲۰۱۱ به واحد پولی مشترک اروپایی پیوست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر