1

به هیچ وجه نباید تابع آدرس‌ دادن‌های غلط در بازار باشیم

  • کد خبر : 37746
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷

از دلایلی که در افزایش قیمت تأثیرگذار بوده، تقاضای مازاد بر مصرف، دلال‌ها و واسطه‌ها هستند که با این ابزار قاطعانه باید برخورد شود.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) استاندار تهران گفت: از دلایلی که بر افزایش قیمتها تأثیرگذار بوده تقاضای مازاد بر مصرف و واسطه‌ها هستند.

مرتضی تمدن در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می کنیم آسیبی که در زمینه مشکلات قیمتی در چند وقت اخیر برای بخشی از اقلام وارد شده است، تکرار نشود.

وی ادامه داد: شدت دادن به ذخیره‌سازی از مباحثی بود که امروز در جلسه تنظیم بازار استان تهران مطرح شد.

تمدن افزود: مقداری از مشکلات که برای بخشی از اقلام مصرفی مردم پیدا شد این بود که چون سال‌های قبل ذخیره‌سازی صورت گرفت و این ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار نگرفت امسال ذخیره‌سازی انجام نشد.

وی ادامه داد: از دلایل و مشکلات افزایش قیمت بعضی از اقلام این است که دیر برای ذخیره‌سازی و وارد کردن بعضی از اقلام تصمیم گرفته شد.

استاندار تهران افزود: در تنظیم بازار برای ذخیره‌سازی تصمیم‌گیری شد. امور پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با کمک بخش خصوصی برخی اقلام پر مصرف را از طریق واردات و خرید تضمینی بعضی از تولیدات داخلی، ذخیره سازی را افزایش می‌دهد تا بازار شاهد کاهش کالاهای پر مصرف نشود.

تمدن با بیان اینکه  از قیمت سایر محصولات ارزیابی داریم گفت: بر اساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت روند کالاهای پر مصرف با شرایط موجود در بازار لزوم توجه بیشتری را در تنظیم بازار نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها از امروز تشدید می‌شود گفت: در بعضی از کالاها افزایش قیمت داشته‌ایم در صورتی که تولید کاهش نیافته است.

وی گفت: بعضی از اقلام پر مصرف به صورت ذخیره وارد بازار شده و کمبود تولید نداشته‌ایم.

تمدن درباره قیمت مرغ اظهار داشت: روند عرضه مرغ تا پایان نمایشگاه‌های طرح ضیافت ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه نباید تابع آدرس‌ دادن‌های غلط در بازار باشیم چرا که مصرف کننده ضرر می‌کند.

تمدن از خانواده‌ها درخواست کرد، مواظب آدرس‌های غلطی که در مورد کالاهای موجود در بازار می‌دهند باشند.

وی با بیان اینکه شرایط بازار و تولید متعارف و عادی است گفت: جوجه‌ریزی ۶ درصد افزایش یافته است ولی قیمت تمام شده مرغ در بازارها برخلاف آن، افزایش یافته است.

استاندار تهران یادآور شد: از دلایلی که در افزایش قیمت تأثیرگذار بوده، تقاضای مازاد بر مصرف، دلال‌ها و واسطه‌ها هستند که با این ابزار قاطعانه باید برخورد شود.

وی گفت: بعضی از افزایش قیمت‌ها بدون دلیل است قیمت تمام شده مرغ با نهاده آزاد ۵ هزار و ۳۰۰ تومان است ولی روند افزایش قیمتها به گونه‌ای دیگر است.

تمدن بیان داشت: تقاضایی از وزارت صنعت و معدن شده است که با توجه به محدودیت‌هایی که بعضی از استان‌های همجوار برای ارسال مرغ به تهران دارند بیشتر مرغ وارداتی در بازار تهران عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران روزانه هزار تن مرغ توزیع می‌شود گفت: بخشی از این نیاز باید توسط استان‌های همجوار تأمین شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37746

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]