1

عشایر و روستاهای جاده اسالم به خلخال

  • کد خبر : 377485
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

در این مسیر زیبا روستا‌ها و مناطق عشایرنشینی وجود دارند که بسیار زیبا هستند و بی‌شک آرزو خواهید کرد کاش جای آن‌ها بودید و صبح‌ها در منطقه‌ای به این زیبایی چشم باز می‌کردید. کلبه‌های کوچک، کندو‌های عسل، دشت‌های گل و موارد این‌چنینی دلایلی هستند که باعث می‌شود سفر به این منطقه لذت‌بخش‌تر باشد. روستاهای خرجگیل، شرشر، یالَ پیچ (پیچ بزرگ)، شوندَول، معدن، وَرگَه دَرَه، اسب بونی، مَتَش، لَرزَره، چَرَه سو، کرمان، گردنه معروف الماس، مجره و خوجین از جمله جاهای دیدنی جاده اسالم به خلخال هستند که می‌توانید به‌ آن‌ها سر بزنید.

در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، در این مسیر گل‌های شقایق زیبایی می‌رویند که جلوه خاصی به مسیر می‌بخشند و این زیبایی با حضور مه دو چندان می‌شود. تور‌هایی برای گردش در این مسیر وجود دارند که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان، ییلاق متش اسالم است که در ۴۵ کیلومتری جاده اسالم-خلخال قرار دارد. با رفتن به این نقطه، فرصت زندگی در کلبه‌های محلیِ روی تپه‌های مه‌گرفته روستای متش اسالم را خواهید داشت. هنوز هم در آن روستا برخی مغازه‌داران از چرتکه استفاده می‌کنند و این کارشان، لذت خرید محصولات بومی را دو چندان می‌کند. اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، ارتفاعات اطراف متش را از دست ندهید و صبح زود کوهپیمایی‌تان را شروع کنید. لذت قدم گذاشتن بر تپه‌ها و ارتفاعاتی پوشیده از گیاه و صعود در دل مه، تجربه‌ای فراموش نشدنی است.

عکاس و خبرنگار: مرتضی شکری

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377485

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر