4

روسیه به سیم آخر زد/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

  • کد خبر : 377619
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

پوتین قصد دارد سامانه موشکی بالستیک قاره پیما یارس را بسازد، که جایگزین توپول، ستون اصلی زرادخانه هسته‌ای مسکو می شود.

روسیه به سیم آخر زد/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

روسیه در حال برگزاری مانورهای جنگی بزرگ با حضور ۳۰۰۰ سرباز و موشک های هسته ای است. اقدام روسیه در حالی صورت می گیرد که این کشور اخیرا یک هدف در غرب را تهدید کرد.

ولادیمیر پوتین با «سلاح‌های شکست‌ناپذیر» خود در سه منطقه مهم قدرت نظامی خود را به نمایش می‌گذارد و موشک‌های یارس با قابلیت حمل اتمی را به نمایش می‌گذارد – یکی از مرگبارترین سلاح‌های مسکو.

این در حالی است که روسیه سوئد و فنلاند را به خاطر پیوستن به ناتو تهدید کرد و گفت که کشورهای شمال اروپا را به “هدف قانونی برای اقدامات تلافی جویانه روسیه، از جمله اقداماتی که ماهیت نظامی دارند” تبدیل خواهد کرد.

خشم روسیه از سوئد و فنلاند/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

پوتین قصد دارد سامانه موشکی بالستیک قاره پیما یارس را بسازد، که جایگزین توپول، ستون اصلی زرادخانه هسته‌ای مسکو می شود.

ویدئویی نشان می دهد که سیستم موشکی در حال آزمایش در بحبوحه جنگ او علیه اوکراین و تنش بالا با غرب است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در مجموع بیش از ۳۰۰۰ پرسنل نظامی و حدود ۳۰۰ قطعه تجهیزات در این رزمایش شرکت دارند.

موشک‌های راهبردی مجموعه اقداماتی را برای استتار و مقابله با وسایل تجسسی هوایی مدرن با همکاری تشکل‌ها و یگان‌های حوزه نظامی مرکزی و نیروی هوافضا انجام خواهند داد.

برد موشک‌های یارس ۷۵۰۰ مایل است، یعنی می‌توانند هم اروپا و هم آمریکا را هدف قرار دهند.

خشم روسیه از سوئد و فنلاند/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

آنها می‌توانند چندین کلاهک هسته‌ای قابل هدف مستقل حمل کنند و می‌توانند روی کامیون‌برها نصب شوند یا در سیلوها مستقر شوند.

این مانورها شامل هر دو سپاه موشکی نووسیبیرسک و اومسک است که مجهز به سیستم بالستیک بین قاره ای استراتژیک یارس هستند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: کمیسیونی از فرماندهی نیروهای موشکی راهبردی انسجام بین پرسنل را در حین انجام وظایفشان ارزیابی خواهد کرد.

RS-۲۴ Yars – اصلاحی از موشک توپول-ام – سیستم موشکی استراتژیک روسیه است که به یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد مجهز شده است.

خشم روسیه از سوئد و فنلاند/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

یوگنی کلگایف، فرمانده هنگ موشکی گفت: هنگ موشکی به رهبری فرمانده نیروهای موشکی راهبردی، خروج سامانه موشکی یارس را برای مبارزه با مسیرهای گشت زنی و مواضع میدانی آغاز کرده است.

کرملین نیز مدعی شده که روسیه قصد دارد تا پایان سال آینده پهپادهای زیردریایی آخرالزمانی یعنی پویزدون را داشته باشد که بتواند “سونامی رادیواکتیو” را در اقیانوس آرام ایجاد کند. اژدرها ۷۹ فوت طول دارند و کلاهک هسته ای حمل می کنند – به سمت اهداف دشمن در زیر امواج با سرعتی در حدود ۷۰ گره (۸۰ مایل در ساعت) تیراندازی می کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، مشخص شده است که آنها قرار است در زیردریایی های هسته ای بلگورود و خاباروفسک مستقر شوند.

خشم روسیه از سوئد و فنلاند/ پوتین موشک‌های خطرناک را بیرون کشید

در همین حال، وزارت خارجه سوئد سفیر روسیه را پس از آن احضار کرد که هیئت دیپلماتیک مسکو در استکهلم اعلام کرد این کشور اسکاندیناوی در صورت پیوستن به ناتو به “هدف قانونی” اقدامات تلافی جویانه روسیه تبدیل خواهد شد.

هر دو سوئد و فنلاند در ماه مه گذشته پس از درخواست مشترک برای عضویت در ناتو، خشم مسکو را برانگیختند و پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دهه عدم تعهد را کنار گذاشتند.

پیشنهاد سوئد به دلیل مخالفت ترکیه که رئیس جمهور آن گفته است که کشورش قبل از حل اختلافات بین آنکارا و استکهلم عضویت را تصویب نخواهد کرد، متوقف شده است.

ویکتور تاتارینتسف، سفیر روسیه در فضای مجازی نوشت: «اگر کسی هنوز معتقد است که این (عضویت در ناتو) به نحوی امنیت اروپا را بهبود خواهد بخشید، مطمئن باشید که اعضای جدید بلوک متخاصم به هدف قانونی برای اقدامات تلافی جویانه روسیه از جمله اقدامات نظامی تبدیل خواهند شد.

او گفت که سوئد به جای اینکه امن تر شود، با پیوستن به ناتو “گامی به سوی پرتگاه برمی دارد”.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد گفت: «وزارت امور خارجه سفیر روسیه را احضار خواهد کرد تا بیانیه روشنی علیه این تلاش آشکار برای نفوذ ارائه کند. “سیاست امنیتی سوئد توسط سوئد تعیین می شود – نه هیچ کس دیگری.”

در همین حال، یک کارشناس برجسته روسیه هشدار داده است که پوتین همچنان می تواند از سلاح های هسته ای در اوکراین برای آخرین اقدام تخریبی استفاده کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر