3

غربی‌ها به دنبال برجام ۲ و ۳ هستند

  • کد خبر : 377678
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

تقوی گفت: نکته اصلی این است که انرژی هسته‌ای که مدام از سمت غرب مطرح می‌شود، یک بهانه است تا از آن سوءاستفاده کنند. مسئله اصلی آن‌ها اصل نظام جمهوری اسلامی است.

غربی‌ها به دنبال برجام 2 و 3 هستند

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز در خصوص مذاکرات احیای برجام و لزوم برگشتن طرف غربی به برجام بیان کرد: برجام بحث امروز نیست. سال‌های سال این مسئله سابقه تاریخی دارد.

حجت الاسلام تقوی عنوان کرد: اگر از ابتدا این بحث را دنبال کنیم مشخص است که موضع کشورهای متخاصم و آن‌هایی که در ارتباط با برجام اموری را دنبال می‌کردند و می‌کنند چه بوده و چه هست. آن‌ها فقط به دنبال این هستند که امتیازهایی بگیرند که طرف مقابل هیچ حقی نداشته باشد.

وی افزود: نکته اصلی این است که انرژی هسته‌ای که مدام از سمت غرب مطرح می‌شود، یک بهانه است تا از آن سوءاستفاده کنند. مسئله اصلی آن‌ها اصل نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: فرض کنیم اگر برجام را به‌جایی برسانیم و جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبند مواضع خویش باشد و قدرت دفاعی خود را حفظ کند و شعارها و نیروهایش را در منطقه به دعوت دولت‌های رسمی حفظ کند، آیا غربی‌ها راضی می‌شوند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برجام بهانه است و سوابق غرب همین را نشان می‌دهد. آن‌ها به دنبال برجام یک و دو و سه بودند و هستند. هرروز ادبیات خود یا روش‌هایشان را تغییر می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: این خواسته غربی‌ها زمانی اجرایی می‌شود که نظام اسلامی دست از شعارهایش بردارد و حمایت از گروه‌های مظلوم فلسطینی و گروه‌هایی که در منطقه تحت‌فشار نیروهای استکباری هستند دست بکشد.

حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که هسته‌ای را برای رشد دانش و علم در مسیر توسعه کشور و راحت‌تر شدن زندگی مردم می‌خواهیم و به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. اما آن‌ها هرروز فشار می‌آورند و می‌خواهند امتیازهایی فراتر از انرژی هسته‌ای بگیرند. این در حالی است که خودشان هم می‌دانند ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.

این نماینده مجلس افزود: امروز جنگ تمدن به راه افتاده است. یک انقلاب تمدنی با انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و ملت‌های مسلمان را به نقطه‌ای پیوند می‌زند که در برابر تمدن غربی می‌ایستد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم روسیه را که یک جریان زنده در برابر غرب است تلاش دارند محدود کنند و چین که تمدن بزرگی داشته نیز وقتی عرض‌اندام می‌کند همین رفتار را می‌کنند. لذا راهکار ما مشخص و پایبندی به مواضعمان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر