5

“جی پی تی چت” رقیب خطرناک نیروی کار / هوش مصنوعی چه مشاغل حرفه ای را تهدید می کند!

  • کد خبر : 377893
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل حرفه‌ای را تهدید می‌کند.

"جی پی تی چت" رقیب خطرناک نیروی کار / هوش مصنوعی چه مشاغل حرفه ای را تهدید می کند!

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از الامارات الیوم، “جی پی تی چت” که توسط کمپانی اوپن آی طراحی و به روز شده است، زمان برنامه نویسی را به بیش از نصف کاهش داد.
هوش مصنوعی سال‌هاست که در زندگی ما نفوذ می‌کند، جملات و گفتار را در ایمیل‌ها کامل می‌کند، یا جستجو‌های وب را قدرتمند می‌کند.
با این حال، گذر از این مرحله به «مرحله هوش مصنوعی پیشرفته» مانند برنامه «چت GPT»، شبیه گذار از کنترل سرعت خودرو پویا به خودرانی کامل است. به خصوص از آنجایی که “جی پی تی چت” می‌تواند به سؤالات سریع‌تر، با هزینه کم و به روش‌هایی که فکر می‌کردیم منحصر به انسان است، پاسخ دهد.
آزمایشات عملی پتانسیل شگفت انگیز هوش مصنوعی پیشرفته را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد جایگزین کارمندان شده و میلیون‌ها شغل حرفه‌ای را تهدید می‌کند.
طبق مطالعه‌ای که توسط دانشجویان دکترای MIT شیکد نوی و ویتنی چانگ انجام شد متخصصانی مانند نویسندگان، نویسندگان، تحلیل‌گران داده و کارشناسان منابع انسانی توانسته‌اند با استفاده از “جی پی تی چت” که توسط کمپانی اوپن آی طراحی و به روز شده است، اخبار، گزارش‌های کوتاه و ایمیل‌هایی را در ۳۷ درصد زمان کمتر، به طور متوسط ۱۰ دقیقه کمتر و با نتایج برتر تولید کنند.
در آزمایش جداگانه دیگری که توسط محقق مایکروسافت سیدا پنگ انجام شد، برنامه نویسانی که از چت GPT از طریق OpenAI استفاده می‌کنند، زمان مورد نیاز برای برنامه نویسی سرور‌های وب را بیش از نصف کاهش دادند.
اقتصاددانان گلدمن ساکس همچنین به این نتیجه رسیدند که هوش مصنوعی می‌تواند رشد بهره وری نیروی کار را که سنگ بنای رشد اقتصادی است، سالانه حدود ۱.۵ درصد افزایش دهد که دو برابر نرخ فعلی آن است.
بهره وری بالاتر به این معنی است که نیازی به برخی از کارگران یا انواع مشاغل وجود نخواهد داشت، زیرا اتوماسیون به طور مداوم جایگزین نیروی کار می‌شود و بر کار‌های روزمره تکراری تأثیر می‌گذارد.
اما در مقابل، هوش مصنوعی بر شغل متخصصان تحصیل‌کرده دانشگاهی تأثیر می‌گذارد که از سرمایه انسانی خود، یعنی دانش، دستمزد بهتری بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر