1

مهمترین دلایل طلاق در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 378237
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

شرایط مالی و اقتصادی طی سال های اخیر مشکلات مالی نیز یکی از دلایل طلاق در ایران بوده است.

طلاق یکی از وقایع مهم و تلخی است که ممکن است هر فردی در طول زندگی خود تجربه کند. هر ساله آماری از سوی دولت ها به اعلام می شود که طلاق نیز یکی از این موارد است. دلایل طلاق در ایران مانند بسیاری از کشورها مختلف است. مشکلات و عدم تفاهم فرهنگی، اجتماعی، مالی و… از جمله این موارد است.

در این خبر به بیان دلایل طلاق در ایران می پردازیم. براساس آمار اعلام شده طی یکسال گذشته بیش از ۱۳۴ هزار واقعه ازدواج و بیش از ۴۸ هزار واقعه طلاق ثبت محضری شده است. دلایل طلاق در ایران به اتکای آمار و تحقیقات انجام شده می توان در موارد زیر برشمرد:

علت ۱: انتخاب نامناسب فرد نامناسب می تواند معانی مختلفی داشته باشد. ابتلای فرد به مشکلات روحی و روانی، دروغگویی در معرفی خود و خانواده، عدم تناسب افراد با هم و… از جمله مواردی است که زوجین اقدام به طلاق می کنند.

علت ۲: عدم آگاهی و مهارت زوجین در زندگی متاهلی توقعات و انتظارات زیادی از یکدیگر دارند که می تواند به مرور باعث بروز مشکلات جدی در رابطه آن ها شود.

علت ۳: عدم مسئولیت پذیری زوجین اینکه در زندگی مشترک یکی از زوجین به طور کامل از مسئولیت هایی که دارد شاخنه خالی می کند و همه مسئولیت ها بر عهده یکی می افتد رفته رفته رابطه به سردی می رسد.
علت ۴: شرایط مالی و اقتصادی طی سال های اخیر مشکلات مالی نیز یکی از دلایل طلاق در ایران بوده است.

علت ۵: اختلاف طبقاتی در بسیاری از روابط اختلاف طبقاتی در نهایت منجر به جدایی می شود. علت ۶: دخالت دیگران در زندگی زوجین دخالت نابجای اطرافیان در رابطه زوجین یکی از مسائلی است که باعث تفرقه و جدایی زوجین می شود.

خبرنگار: سیده مریم حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر