3

آغاز موج ترک توئیتر/ نخستین رسانه آمریکایی پیشقدم شد

  • کد خبر : 378458
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۱۹

توییتر در طی ماه‌های اخیر جنجال‌های زیادی با رسانه‌های مختلف ازجمله نیویورک تایمز را داشته است و به نظر می‌رسد این ماجرا‌ها همچنان ادامه دارد.

آغاز موج ترک توئیتر/ نخستین رسانه آمریکایی پیشقدم شد

مسئولین NPR اعلام کرده‌اند که دیگر از توییتر برای انتشار محتوای خود استفاده نخواهند کرد.

به گزارش دیجیاتو، بعد از هفته‌ها کشمکش میان رادیو عمومی ملی آمریکا (NPR) و توییتر بر سر برچسب قرارگرفته در کنار نام رسانه مذکور در این پلتفرم، مسئولین NPR اعلام کرده‌اند که دیگر از توییتر برای انتشار محتوای خود استفاده نخواهند کرد. توییتر در طی ماه‌های اخیر جنجال‌های زیادی با رسانه‌های مختلف ازجمله نیویورک تایمز را داشته است و به نظر می‌رسد این ماجرا‌ها همچنان ادامه دارد.

علت توقف فعالیت رادیو عمومی ملی در توییتر چیست؟

توییتر به‌ تازگی برچسب «رسانه وابسته به دولت» را در کنار نام برخی از رسانه‌ها ازجمله نهاد‌های فعال در کشور‌های چین و روسیه قرار داده است؛ کشور‌هایی که اغلب نظارت شدیدی روی رسانه‌ها دارند و معمولاً مطالب منتشرشده در رسانه‌های آن‌ها، بازتاب دهنده دیدگاه‌های حاکمیتی و غیرمستقل است. قرارگرفتن همین برچسب در کنار نام حساب کاربری رادیو عمومی ملی، خشم مسئولین این رسانه را در پی داشت و آن‌ها در واکنش، انتشار توییت را از اوایل ماه جاری میلادی متوقف کردند. مسئولین BBC هم از ایلان ماسک درخواست کرده‌اند تا چنین برچسبی را از نام اکانت این رسانه حذف کند.

مسئولین NPR اذعان داشتند که این رسانه به‌صورت خصوصی و غیرانتفاعی اداره می‌شود و تیم تحریریه آن به‌طور کامل مستقل از دولت ایالات متحده است. همین دیدگاه موجب شد تا توییتر برچسب قبلی را حذف کند و برچسب جدیدی تحت عنوان «تأمین مالی توسط دولت» را در کنار نام رسانه مذکور نمایش دهد.

این موضوع نیز بازخورد منفی مسئولان را در پی داشت؛ زیرا از نظر آن‌ها چنین گذاره‌ای دقیق نیست و تنها ۱ درصد از بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری رادیو عمومی ملی در سال توسط دولت آمریکا تأمین می‌شود. شایان ذکر است که شرکت «پخش عمومی ایالات متحده» در قالب کمک به ترویج محتوای مستقل، مبلغ جزئی از هزینه رسانه‌های فعال در این کشور را تأمین می‌کند و NPR نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اکنون مدیرعامل NPR پس از چندین هفته سکوت و عدم انتشار هیچ محتوایی در حساب کاربری رسمی این رسانه، اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد محتوای تولیدشده توسط رادیو عمومی ملی در پلتفرمی قرار می‌گیرد که به دنبال زیر سؤال بردن اعتبار آن‌هاست و به استقلال تحریریه نهاد مذکور احترام نمی‌گذارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که دیگر نباید انتظار فعالیت NPR در توییتر را داشته باشیم و احتمال دارد که برخی دیگر از رسانه‌ها نیز به‌زودی اقدام مشترکی را برای نشان‌دادن مخالفت خود با سیاست‌های جدید توییتر نشان دهند.

ایلان ماسک در هفته‌های اخیر جدال‌های زیادی با رسانه‌ها داشته است؛ به‌طوری که در پاسخ به خبرنگار BBC درباره احتمال پخش اطلاعات نادرست و شایعات در توییتر به دلیل حذف تیک آبی حساب‌های کاربری و اعطای آن‌ها به اکانت‌های پولی، اعلام کرده بود که این خود رسانه‌ها هستند که به پخش اطلاعات غلط دامن می‌زنند و نمی‌خواهند نقش خود را قبول کنند. همچنین نشریه مطرح نیویورک تایمز که اعلام کرده بود حاضر به پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ دلار در ماه برای دریافت تیک آبی سازمانی نیست، شاهد حذف تیک آبی رایگان خود بود؛ درحالی‌که این اتفاق برای هیچ حساب کاربری دیگری تاکنون صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر