1

لایحه ۲ فوریتی واردات خودروی کارکرده به دولت رفت

  • کد خبر : 378723
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ‌«پیش‌نویس لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده و اصلاح مصوبه واردات خودرو» را به دولت ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری افق در نامه وزیر صمت خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور که امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ارائه شد، آمده است:

با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالاهای سرمایه‌ای را پیدا کرده، وزارت صنعت،‌معدن و تجارت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودروهای ناقص قبلی و افزایش عرضه به بازار اقدام کرده و خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۴۰ هزار خودرو با رشدی معادل ۳۹ درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده است.

معهذا این میزان تولید و عرضه داخلی جوابگوی نیاز بازار در شرایط فعلی نبوده و ضرورت دارد ضمن تنوع‌بخشی به واردات خودرو، شرایط واردات (اعم از نو و یا کارکرده)، نیز تسهیل شده و محدودیت‌های قانونی موجود مرتفع شود.

لذا، پیش‌نویس لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده و پیش‌نویس اصلاح مصوبه واردات خودرو (موضوع مصوبه شماره ۹۵۲۴۰ مورخ ۱۴۰۱.۶.۳ هیأت وزیران) به منظور تنوع‌بخشی و افزایش واردات خودروی نو جهت طی فرآیند قانونی تقدیم می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر