1

پرسپولیس جام را از دستان استقلال گرفت | صدر جدول دوباره قرمز شد

  • کد خبر : 378836
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

دربی سرنوشت ساز لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ ها به صدر جدول بروند.

دربی

به گزارش خبرگزاری افق در حساس ترین دیدار از هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۶ امروز یکشنبه سوم اردیبهشت در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل عیسی آل کثیر به سود سرخ ها به پایان رسید.

پرسپولیس با این پیروزی علاوه بر شکست استقلال در دیدار حیثیتی، ۵۷ امتیازی شد و موقتاً به صدر جدول رسید تا منتظر بازی فردای سپاهان با ملوان بماند.

اما باخت استقلال در شرایطی رقم خورد که این تیم با ریکاردو ساپینتو ۱۰ هفته طلایی و بدون شکست را پشت سر گذاشت. آخرین باخت آبی‌ها در هفته ۱۶ و در دیدار مقابل سپاهان رقم خورد. پس از آن استقلالی‌ها تنها در بازی با نساجی به تساوی ۱ – ۱ رسیدند و در سایر مسابقات پیروز از زمین خارج شدند.

به این ترتیب پرسپولیس نوار پیروزی‌های استقلال را قطع کرد. این در حالی است که در لیگ برتر ایران استقلال تنها دو بار برابر سپاهان با هدایت ژوزه مورایس و یک بار برابر تراکتور با هدایت پاکو خمز شکست خورده بود.

چهارمین باخت استقلال در لیگ برتر توسط یحیی گل محمدی رقم خورد. یحیی اولین مربی ایرانی است که مچ ساپینتو را در فوتبال ایران می‌خواباند و شانس سرخپوشان را برای قهرمانی در لیگ در رقابت با سپاهان بالا می‌برد.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، مهدی عبدی، وحید امیری و سعید صادقی.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا(۴۲ صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی.

داور: پیام حیدری . کمک ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی – سید وحید کاظمی داور چهارم و علیرضا ایلدروم کمک داور ذخیره. مسعود مرادی ناظر داوری و اسماعیل صفیری ناظر ویژه داوری.

گزارش کامل شهرآورد صدم استقلال و پرسپولیس:

* دقیقه یک با حمله پرسپولیس شروع شد و دو ارسال پشت سرهم روی دروازه حسینی صورت گرفت اما هیچکدام نتوانست خطری روی دروازه ایجاد کند. سرخپوشان در سه دقیقه ابتدایی توپ را به طور کامل در اختیار داشتند و اجازه بازیسازی به استقلال را ندادند.

* دقیقه ۵: استقلال در یک ضد حمله توسط قایدی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که توپ این بازیکن پس از برخورد به بدن گولسیانی به دست او هم برخورد کرد که استقلالی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما پیام حیدری دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۷: مهدی قایدی در حرکتی تکنیکی چند بازیکن پرسپولیس را جا گذاشت و تا محوطه شش قدم هم پیش رفت اما در زدن ضربه آخر ناموفق بود و بیرانوند مانع از گل شدن توپ شد.

دقیقه ۱۹: بازی که برای دقایقی متعادل شده بود، با چند حمله پرسپولیس جان تازه ای گرفت. در این دقیقه عارف غلامی برای دومین بار مهدی عبدی را در موقعیت نزدیک به دروازه با خطا متوقف کرد و اولین اخطار بازی را دریافت کرد.

* دقیقه ۲۰: دو رفت و برگشت در یک دقیقه دو موقعیت را برای تیم ها ایجاد کرد اما مهدی ترابی درون محوطه جریمه نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند و در برگشت هم پاس مهدی قایدی را بیرانوند زودتر از بابایی مهار کرد.

* دقیقه ۳۰ : در حالی که پرسپولیس چند موقعیت را روی دروازه حریف ایجاد کرد، استقلال در یک ضد حمله توپ را به قایدی رساند که میلاد سرلک چاره ای جز خطا روی این بازیکن ریزنقش نداشت و دومین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

* دقیقه ۴۰ : پرسپولیس از جناح راست توسط سعید صادقی صاحب یک موقعیت خوب شد که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه با پای چپ به سمت دروازه شوت زد که حسینی توپ را برگرداند و در برگشت هم عبدی نتوانست کار خاصی انجام دهد تا این موقعیت هم از دست برود.

* دقیقه ۴۲: یامگا در برخورد با مهدی عبدی دچار مصدومیت شد و پس از آنکه نتوانست به زمین برگردد، صالح حردانی به جای او وارد زمین شد تا استقلال اولین تعویض اجباری خود را انجام دهد.

* نیمه در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که با وجود پراسترس بودن بازی، موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: پاس بلند و عمقی استقلالی ها به محوطه جریمه پرسپولیس رسید و اگر ارتفاع توپ پایین‌تر بود مهدی قایدی می‌توانست با ضربه سر یک موقیعت خیلی خطرناک را در شرایط تک به تک با علیرضا بیرانوند ایجاد کند.

(گل برای پرسپولیسدقیقه ۵۰: مهدی تراپی با یک پاس در عمق زیبا عیسی آل کثیر را که در نیمه دوم به میدان آمده بود در موقعیت مناسب قرار داد. مهاجم سرخپوشان با یک سرتوپ زیبا عارف غلامی را از پیش رو برداشت و ضربه خود را روانه دروازه کرد که توپ پس از اصابت به صالح حردانی به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و درون دروازه جا گرفت تا یحیی گل محمدی با یک تعویض طلایی پرسپولیس را از حریف سنتی خود پس بیاندازد.

۵۹: سعید صادقی از سمت راست توپ خوبی را برای وحید امیری ارسال کرد اما بازیکن چپ پای پرسپولیس نتوانست توپ را کنترل کند و خود را در یک موقعیت خیلی خوب در محوطه جریمه پرسپولیس قرار دهد.

۷۴: محمد عمری می‌توانست از موقعیت به وجود آمده در محوطه جریمه به خوبی استفاده کند اما عجولانه عمل کرد و در شرایطی که توپ به خوبی روی پای چپ وی سوار نشده بود به سمت دروازه استقلال شوت زد که توپ با فاصله به بیرون رفت.

۷۵: سعید مهری پس از خطای صورت گرفته از سوی پرسپولیسی‌ها توپ را به سمت محوطه جریمه این تیم ارسال کرد که عارف غلامی توانست روی سر مدافعان پرسپولیس سر بزند اما قدرت توپ چندان زیاد نبود و توپ با فاصله یک متری از سمت راست دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

۷۸: مرتضی پورعلی‌گنجی دقیقا پشت محوطه جریمه روی سعید مهری مرتکب خطا شد تا برای استقلالی‌ها یک ضربه کاشته در موقعیت بسیار مناسب به دست آید. مهدی قایدی ضربه خوبی را روانه دروازه کرد اما توپ به سر دیوار دفاعی سرخپوشان برخورد کرد و به کرنر رفت تا خطر از بیخ گوش دروازه پرسپولیس رفع شود.

۸۱: باز هم یک موقعیت برای ارسال توپ برای استقلال به دست آمد و ارسلان مطهری پس از ارسال سانتر با ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما موقعیت به وجود آمده به گونه‌ای نبود که دروازه علیرضا بیرانوند را به خوبی تهدید کند و توپ در آغوش دروازه بان پرسپولیس آرام گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر