4

تاکتیک جدید مستاجران تهرانی‌ برای فرار از کرایه‌ها/ مقصد جدید کجاست؟

  • کد خبر : 378905
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

براساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت‌نشین هستند.

براساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت‌نشین هستند.

افزایش نرخ مسکن چه خرید و فروش و چه اجاره در پایتخت به سرعت به سایر استان‌ها و شهرها سرایت می‌کند و قیمت‌ها در تهران ملاک قیمت‌گذاری در سایر شهرها است.

با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه‌نشینی و رشد جمعیت شهرهای اقماری تهران شده و همین افزایش تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مسکن شهرهای نزدیک به تهران را بالا برده‌ است به طوری که مشخصا در پردیس در برخی از فازها قیمت مسکن هم تراز با قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران است.

این شیب تند افزایش اجاره در شهرهای اطراف تهران در حالی است که عمده ساکنان این مناطق به دلیل نبود بازار کار در این شهرها، در تهران مشغول به کار هستند و در غیاب حمل و نقل عمومی سریع و آسان در این مسیرها، هزینه سرسام‌آور ایاب و ذهاب به تهران هم به هزینه این خانوار اضافه می‌شود.

منبع ایلنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378905

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر