2

علت ریزش سنگین امروز بورس چه بود؟

  • کد خبر : 379324
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

یک کارشناس بازار سرمایه درباره علت ریزش بورس گفت: از تایم پیش‌گشایش، نشانه‌های عرضه گسترده در بازار مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بازار سهام در دومین روز کاری هفته متفاوت بود. معامله‌گران تنها در پنج دقیقه ابتدایی دادوستدها شاهد رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بودند و پس از آن اصلاح سنگین شاخص جای رشد را در بازار گرفت.

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل با کاهش ۳٫۷۵ درصدی به محدوده دو میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی رسید و سطح حمایتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را شکست. امروز همچنین بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. با وجود سقوط شاخص‌های بازار اما ارزش معاملات خرد در محدوده ۲۱ هزار میلیاردی قرار گرفت.

نزول بازار در حالی است که شاخص کل بورس و صنایع بازار حدود یک ماه کامل روی مدار رشد بودند و اکنون شاخص پس از مدت‌ها اصلاح نسبتا سنگینی را تجربه کرده است. کارشناسان عقیده دارند افت بازار سهام یک اصلاح درون کانالی است و تالار شیشه‌ای در روزهای آینده سبزپوش خواهد شد.

نشانه‌های نزول در بازار

امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره علت ریزش بورس گفت: « از تایم پیش‌گشایش، نشانه‌های عرضه گسترده در بازار مشهود بود.»

وی ادامه داد: «برای افت شاخص باید چند نکته را مدنظر قرار داد. در هفته‌های گذشته شاهد رشد یکنواخت بین تمام سهام و گروه‌ها بودیم و این رشد نسبت به اقبال سهامداران شدت و ضعف داشت.»

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «نکته اساسی اینجاست، زمانی که بازار وارد فضای سوددهی می‌شود عده‌ای مبادرت به شناسایی سود می‌کنند که نتیجه آن اصلاح بازار است.» امیر باقری تاکید کرد: «تفاوت زیادی بین اصلاح و ریزش وجود دارد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379324

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر