2

فرزین: خبرهای خوبی درباره آزادسازی منابع بلوکه‌شده در راه است

  • کد خبر : 379638
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: خبرهای خوبی درباره آزادسازی منابع بلوکه‌ شده در راه است.

فرزین: خبرهای خوبی درباره آزادسازی منابع بلوکه‌شده در راه است

به گزارش خبرگزاری افق، محمدرضا فرزین رییس‌کل بانک مرکزی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه‌شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه درباره لزوم رفع تعهد ارزی شرکت‌ها و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تصریح کرد: کمیته‌ای به‌عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم و در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. تخلف اول این است که تعهد ارزی خود را ایفا نکرده باشند؛ در واقع ارز حاصل از صادرات خود را در موعد قانونی برگشت نداده باشند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی بشود و محاسبه خارج از نرخی که بانک مرکزی تعیین کرده، صورت بگیرد. تخلف سوم نیز اینکه خارج از مقررات بانک مرکزی و قانونی در بازار رسمی، معاملاتی صورت بگیرد؛ تخلفات در این کمیته بررسی شده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

فرزین پیرامون میزان این بدهی‌ها عنوان کرد: اسامی شرکت‌های هنوز در حال بررسی است و اگر تخلفات محرز شد، اعلام می‌کنیم. قانون به بانک مرکزی اختیار داده و مطابق آن از شرکت‌ها توضیح می‌خواهیم و باید ارز خود را در مهلت قانونی بازگردانند. اگر شرکتی خارج از مقررات قانونی در بازار غیررسمی حضور پیدا کند، با آن برخورد می‌شود.
وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص فرآیند پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری گفت: سامانه‌ای در این زمینه طراحی شده ولی متقاضی این وام‌ها بیشتر از عددی است که تعیین شده و باید این میزان تا پایان سال پرداخت شود. سال گذشته تلاش شد تمام میزانی که قانون تعیین کرده در حوزه وام ازدواج پرداخت شود. مطمئن باشید به‌اندازه‌ای که قانون تعیین کرده امسال هم تسهیلات را خواهیم پرداخت؛ بر این مسئله نظارت داریم تا کمتر از مقرریِ قانون نشود.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص برخی نوسانات در بازار ارز و سکه، خاطر نشان کرد: همه‌چیز تحت کنترل است؛ درباره نوسانات نرخ ارز ماه‌هاست که بازار آرام شده؛ در گذشته نوساناتی رخ داد که بانک مرکزی ورود کرد و اکنون بازار آرام است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر