2

صعود بورس ادامه‌دار شد

  • کد خبر : 379650
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

اقتصاد ۱۰۰ – شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت) با ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش  خبرگزاری افق  شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۷۴۶ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۴۸۷ واحد رشد به ۴۴۹ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال معامله شد.

توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۴۲۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲ هزار و ۳۶۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۳۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۹۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۹۵۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۵۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۰۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۸۶ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۴۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۹۸ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۲۳۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، صنعتی زر ماکارون (غزر) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۳۹۲ واحد افزایش داشت و به ۲۹ هزار و ۸۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۸۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۴ هزار و ۲۵۵ نوبت بود.

پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد افع (ارفع)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بهمن دیزل (خدیزل) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379650

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر