1

گشایش های اقتصادی در راه است

  • کد خبر : 379671
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

مقتدایی گفت: در چند روز گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای در مجلس تشکیل شد و این نهاد توضیحاتی به نمایندگان مجلس ارائه داد که نشان دهنده آن است که گشایش های اقتصادی قابل توجهی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری افق :عباس مقتدایی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره درمورد گرانی‌ها و مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه بیان کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هم ارزش پول ملی در سال‌های گذشته به شدت کاهش داشته است و هم برخی از سوء مدیریت‌ها و نبودن زیرساخت‌های مناسب و انواع نابسامانی اقتصادی پدید آمده است.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دولت آقای رئیسی در چند جبهه تلاش خود را آغاز کرده است که بخشی از آن‌ها در حال به ثمر رسیدن است. اینکه ما بتوانیم سبد دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی کلان کشور را گسترش دهیم و خودمان را تنها به یک یا چند کشور متکی به دلار و یا همراه با سیاست‌های آمریکا گره نزنیم یکی از خط مشی‌هایی بود که خودش را در قالب دیپلماسی همسایگان یا دیپلماسی آسیایی و یا ارتباط با کشورهای غیر اروپایی نشان داد.

مقتدایی با بیان اینکه اکنون در مرحله‌ای هستیم که ایران با چین، روسیه هند و سازمان‌هایی مثل شانگهای و تا حدی بریک ارتباطات خود را آغاز کرده است، گفت: با این وجود نیاز به مدیریت بازار داخلی است و جبهه دیگری که باید در مسیرش گام برداشته می‌داشتیم مقابله با سوداگراها و دلال‌هایی بود که در بازار دلار فعالیت می‌کردند و بخشی از آن هم به دلیل نبود زیرساخت‌های رسانه‌ای یا معامله‌های فردایی بود.

او اظهارداشت: هرچند دولت رئیسی در این جهت هم اقداماتی را انجام داد. به ویژه اینکه معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات توانسته است اقدامات مفیدی را در جهت سالم سازی فضای اقتصادی کشور رقم بزند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: علاوه بر این موارد، طی مدت گذشته مدام درمورد همبستگی و همراهی تیم اقتصادی دولت انتقاداتی وجود داشت که در این جهت نیز گام‌های موثری برداشته شده است و در هفته‌ها و ماه‌های آینده تکمیل‌تر نیز خواهد شد.

مقتدایی ابراز کرد: در یک جمع بندی کلی می‌توانیم بگوییم که اکنون هیمنه و اقتدار دلار با توجه به تحولات بین‌المللی معادله‌های دوجانبه‌ای که برای حذف دلار در کشورهای قدرتمند در حال شکل گیری است، شکسته شده است و عملاً دیگر آقایی سابق برای دلار وجود ندارد.

وی افزود: در کنار تمام این‌‌ها کارگشایی‌هایی صورت گرفته و باید بخشی از بدهی‌های خودمان و بخشی از اندوخته‌های ارزی کشور در خارج از کشور را یا آزاد و منتقل کنیم یا در جهت منافع کشور و در راستای سیاست‌های پولی بانکی کشور تدبیر نماییم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: از همین جهت در چند روز گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای در مجلس تشکیل شد و این نهاد توضیحاتی به نمایندگان مجلس ارائه داد که نشان دهنده آن است که گشایش های اقتصادی قابل توجهی رخ داده است بخشی از آن عملیاتی شده و بخشی از آن در شرف عملیاتی شدن است. از همین جهت می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

افکار نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر