3

ایجاد ۱۰۳ هزار شغل با مشاغل خانگی/ تسهیلات مشاغل خانگی منتظر ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی

  • کد خبر : 379740
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار با بیان اینکه آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌ها منتظر ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی است،‌گفت: سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری افق :در مورد وعده‌ای که پیش از این ارائه شده بود که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: ‌همه فرآیندها در مورد اعتبارات مشاغل خانگی فراهم شده و تخصیص سهم استانها و تهیه برش استانی انجام شده است و در حال حاضر طی مکاتبه با بانک مرکزی تقاضای ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات سالجاری را مطرح کرده‌ایم .

وی اظهار امیدواری کرد، بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات مزبور اعم از سقف تسهیلات ، مدت زمان بازپرداخت و سایر موارد را به سرپرستی‌های بانک‌های عامل به ویژه بانک‌های جدید که از امسال به این طرح پیوسته‌اند، اقدام نماید.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: اعتبار مشاغل خانگی سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۲۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۰ درصد آن پرداخت و جذب شده و امسال با ۳۳ درصد افزایش، سهم تسهیلات مشاغل خانگی به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده که سهم همه استان‌ها و شهرستان‌ها از سوی دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تعیین و ابلاغ شده است.

همتیان همچنین خبرداد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱۸ هزار مجوز صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۲ درصد رشد داشته است .

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی در وزارت کار در مورد اشتغال‌زایی طرح مشاغل خانگی نیز گفت: سال گذشته از محل اجرای این طرح، بیش از ۱۰۳ هزار شغل خانگی ایجاد شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۶ درصد رشد داشته است و توانستیم از ۱ میلیون شغل ایجادی دولت به ۱۰ درصد سهم در حوزه مشاغل خانگی دست پیدا کنیم.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی اظهار داشت: در سال جاری تعداد بانکهای عامل از ۴ بانک به ۸ بانک افزایش یافته که شامل پست بانک، توسعه تعاون ، رفاه کارگران، ملت، صادرات، ملی، تجارت و قرض‌الحسنه مهرایران به عنوان عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

وی در مورد میزان تسهیلات مشاغل خانگی نیز بیان داشت: سقف تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته براساس مصوبه شورای پول و اعتبار ، ‌برای مشاغل فردی ۱۵۰میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان با رعایت سقف فردی تا ۴ میلیارد تومان تعیین شده بوده و ما در حال حاضر جهت تعیین میزان سقف تسهیلات در سالجاری منتظر ابلاغ مصوبه جدید شورای پول و اعتبار از سوی بانک مرکزی هستیم .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر