1

ایلان ماسک از کجا به کجا؟

  • کد خبر : 379777
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

شرکت تحت مالکیت وی تا سپتامبر ۲۰۲۱، ایلان ماسک بیش از ۱۵۰۰ ماهواره را به فضا فرستاده است که تقریبا تمامی نقاط جهان را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار افق؛ این روزها با فیلترینگ اینترنت ، نام ایلان ماسک و اینترنت ماهواره ای اش بر سر زبان ها افتاده است.

ایلان ماسک فردی نام آشناست که در زمره ثروتمندترین افراد این کره خاکی محسوب می شود

وی شخصی نامدار در تجارت و سرمایه‌گذار است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات شرکت تسلا؛ بنیان‌گذار شرکت بورینگ؛ یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی است.

ثروت ایلان ماسک از فروش شرکت‌هایی که او تأسیس کرده است، به ویژه شرکت SpaceX و Tesla، به دست آمده است. همچنین، او در سال ۲۰۲۱ با فروش بلیط‌های فضایی به مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار نیز درآمد زیادی کسب کرده است.

ایلان ماسک شهرت خود را به دلیل بنیانگذاری شرکت های بزرگی مانند PayPal، SpaceX و Tesla کسب کرد. او با ایده های خلاقانه و نوآورانه خود در زمینه فناوری، به عنوان یک کارآفرین موفق شناخته شد. همچنین، او به دلیل تلاش هایش برای توسعه فناوری های پیشرفته مانند سفر به فضا و تولید خودروهای الکتریکی، در جامعه علاقمندان به فناوری و علم شناخته شده است. از طرف دیگر، فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه او نیز باعث شده است که در جامعه محبوب باشد.

اینترنت ایلان ماسک به مجموعه‌ای از پروژه‌ها و شبکه‌های ارتباطی بیسیم با سرعت بالا و پوشش گسترده در سطح جهان اشاره دارد که توسط شرکت SpaceX تحت عنوان Starlink به طور فعال در حال توسعه است. هدف اصلی این پروژه، فراهم کردن دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و پایدار در مناطقی است که به دلایل مختلف (مانند فاصله از شبکه‌های زیرساختی) دسترسی به آن محدود است.

شرکت تحت مالکیت وی تا سپتامبر ۲۰۲۱، ایلان ماسک بیش از ۱۵۰۰ ماهواره را به فضا فرستاده است که تقریبا تمامی نقاط جهان را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر