1

روسیه: کره‌شمالی خودش به مهمات نیاز دارد، به ما نمی‌دهد

  • کد خبر : 379791
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

سفیر روسیه گفت، کره‌شمالی به روسیه مهمات نمی‌دهد، زیرا پیونگ‌یانگ در واقع در شرایط پیش از جنگ قرار دارد و خودش به مهمات نیاز دارد.

روسیه: کره‌شمالی خودش به مهمات نیاز دارد، به ما نمی‌دهد

«الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره‌شمالی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در چنین شرایط دشوار و در واقع قبل از جنگ، زرادخانه‌های انباشته شده در اینجا مورد نیاز است، البته خدای ناکرده!

این اظهارات ماتسگورا در واکنش به ادعاهای رسانه‌های غربی درباره ارسال مهمات ادعایی به روسیه از کره‌شمالی در بحبوحه جنگ اوکراین مطرح شد.

پیشتر روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به داده‌های اطلاعاتی ایالات متحده که از حالت محرمانه خارج شده است، در سپتامبر ۲۰۲۲ گزارش داد که گفته می‌شود روسیه میلیون‌ها گلوله توپ و موشک از کره‌شمالی خریداری کرده است. علاوه بر این، در دسامبر ۲۰۲۲، شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده گزارش داد که روسیه مجبور شده است از کشورهای دیگر، از جمله جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) کمک بگیرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۳ گفت که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد تحویل احتمالی تسلیحات کره‌شمالی به گروه واگنر برای استفاده در اوکراین را با کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره‌شمالی به اشتراک گذاشته است.

پیونگ‌یانگ بارها گزارش‌هایی مبنی بر تامین تسلیحاتی کره‌شمالی به روسیه را رد کرده است.

سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ همچنین گفت: روسیه خواهان عادی‌سازی روابط بین کره‌شمالی و جنوبی است و معتقد است که بحران کنونی با تنش‌زدایی و آشتی پایان خواهد یافت. روسیه علاقه‌مند به عادی‌سازی روابط بین دو کره است و از صمیم قلب آرزو می‌کند که دو کره همه مشکلات بین خود را بر مبنای مستقل، بدون دخالت خارجی و بر اساس اصول تحکیم ملی حل کنند.

ماتسگورا گفت: در دهه‌های گذشته، ما چندین بحران بزرگ و ده‌ها بحران متوسط را در اینجا تجربه کرده‌ایم. هر یک از آنها همواره با تنش‌زدایی خاتمه یافتند. فکر می‌کنم این بار هم همین‌طور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر