2

سوال و درخواست عجیب زلنسکی از مردم ایران!

  • کد خبر : 379837
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با تکیه بر ادعاهایی که صحت آنها بارها از سوی ایران رد شده است و مستنداتی در تأیید آنها ارائه نشده از ایران خواست به روسیه پهپاد ارسال نکند.

زلنسکی

به گزارش خبرگزاری افق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک نمایش تبلیغاتی جدید بر مبنای اتهاماتی که صحت آن پیش از این بارها توسط تهران رد شده از مردم ایران خواست کنار روسیه نایستند.

اوکراین و برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند ایران پهپادهایی مشخصا از نوع شاهد را برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاها را رد کرده است.

زلنسکی با وجود این در یک مصاحبه تلویزیونی مردم ایران را خطاب قرار داد و مدعی شد: «امروز با توجه به ادامه‌دار بودن آن حملات تمایل دارم مستقیماً درخواستم را از مردم ایران و از همه اعم از جامعه ایران، علما و هر خانواده ایرانی مطرح کنم.»

زلنسکی در ادامه ادعاهای خود، این سوال را مطرح کرد که چرا می‌خواهید در اقدامات تروریستی روسیه همدست باشید؟

جمهوری اسلامی ایران بارها ارسال مهمات و از جمله پهپاد به اوکراین را رد کرده است. تهران گفته که در این جنگ موضع بی‌طرف دارد، با جنگ مخالفت می‌کند و خواستار برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز اول فروردین امسال در حرم رضوی ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد. جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کارهای لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز با تأکید بر اینکه موضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ اوکراین بارها و بارها به صورت رسمی اعلام شده است، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران‌ مخالف جنگ و حامی برقراری آتش بس و صلح در اوکراین است.

در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجم اردیبهشت ماه در دیدار مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه‌حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر