1

هشدار ترامپ درباره طالبان/ بزرگترین فروشنده سلاح شده‌اند!

  • کد خبر : 380028
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده مدعی شد که با باقی گذاشتن تجهیزات نظامی پیشرفته به ارزش تقریبی ۸۵ میلیارد دلار در افغانستان، این کشور اکنون دومین فروشنده بزرگ سلاح پس از ایالات متحده در جهان است.

هشدار ترامپ درباره طالبان/ بزرگترین فروشنده سلاح شده‌اند!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با انتقاد از خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ما در خروج از افغانستان بسیار بی‌ملاحظه رفتار کردیم و فکر می‌کنم این شرم‌آورترین و ضعیف‌ترین حالت در تاریخ کشور ماست.

او مدعی شد: هیچکس نمی‌تواند این را باور کند؛ بزرگترین فروشنده تجهیزات نظامی پس از آمریکا، افغانستان است.

پیش از این هم رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده از عقب‌نشینی عجولانه و پشت سر گذاشتن تجهیزات نظامی مدرن در افغانستان انتقاد کرده بود و حال افزود که افغانستان اکنون به یکی از فروشندگان عمده تجهیزات نظامی در جهان تبدیل شده است.

در همین حال، ترامپ پیشتر در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفته بود که طالبان تجهیزات نظامی به جا مانده از آمریکا را می‌فروشند و آن را به پول تبدیل می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایالات متحده توافقنامه دوحه را با طالبان در فوریه ۲۰۲۰ در دوحه قطر امضا کرد تا به جنگ ۲۰ ساله در افغانستان پایان دهد. این توافقنامه با مشارکت دولت وقت افغانستان نبود و پس از آن باعث یک بحران انسانی فاجعه‌بار در افغانستان شد.

به دنبال آن دولت وقت افغانستان که تحت حمایت ایالات متحده بود، در اوت ۲۰۲۱ سقوط کرد و طالبان بدون هیچ رویارویی جدی قدرت را دوباره به دست گرفتند و تجهیزات نظامی پیشرفته ایالات متحده به ارزش میلیاردها دلار در آنجا جا ماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر