1

خرید نهال از نهالستان تخصصی پالیز؛ نگین سبز خاورمیانه

  • کد خبر : 380053
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

برای این منظور تنها کافیست بدانید کدام نهال‌ها در باغ شما بهترین عملکرد را از خود نشان میدهند و آن‌ها را از کجا بخرید؟ در ادامه قصد داریم به دو سوال زیر پاسخ دهیم:

سبزترین و پربارترین باغ‌ها حاصل سالیان سال تلاش باغداران و نگهداری اصولی از آن‌ها است. به نقل از پالیز نهال باغدارانی که پیش از خرید نهال اقدام به تحقیق و بررسی درباره مشخصات نهال نموده اند؛ تا ۹۰ درصد باغ‌های بهتر و پربارتری دارند. خرید نهال و احداث باغ مانند خرید دلار؛ سکه و… یک روش عالی برای سرمایه گذاری است. با این تفاوت که اگر نهال به درستی انتخاب شود؛ سوددهی آن قطعی؛ ۱۰۰ درصدی و حداکثری خواهد بود.

برای این منظور تنها کافیست بدانید کدام نهال‌ها در باغ شما بهترین عملکرد را از خود نشان میدهند و آن‌ها را از کجا بخرید؟ در ادامه قصد داریم به دو سوال زیر پاسخ دهیم:

  • بهترین نهال چیست؟
  • بهترین نهالستان‌های ایران کدامند؟

روش انتخاب بهترین نهال ایران چیست؟

  • نیاز سنجی: همه نهال‌های مثمر و غیر مثمر با توجه به سلیقه و نیاز باغداران و همچنین مطابقت آنها با شرایط فعلی موجود در باغ، برای کاشت در باغ انتخاب میشوند. خوشبختانه تنوع این ارقام به قدری بالاست؛ که میتواند پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه ای باشد.
  • سازگاری: کشورمان ایران یک کشور ۴ فصل با اقلیم آب وهوایی متنوع است. از آنجایی که شرایط آب وهوایی و اقلیمی مهم ترین فاکتور سازگاری نهال است. شما باید از آب وهوا؛ بارندگی؛ رطوبت و خشکی و ارتفاع از سطح دریای باغ خود آگاه شده و با مقایسه آن با شرایط سازگاری نهال؛ نهال‌هایی که میتوانند در باغ شما رشد کنند را انتخاب کنید.
  • تحقیق و بررسی: در این مرحله از خرید نهال، نوبت تحقیق و بررسی و آگاهی از مشخصات و قیمت نهال است. وبسایت پالیز نهال به آدرس ir یکی از وبسایت‌های معتبر در کشور با اطلاعات به روز و دقیق برای خرید نهال محسوب میشود. همچنین شما میتوانید سایر وبسایت‌ها از جمله ویکی پدیا؛ wiki how، ویکی کشاورز و…. را نیز بررسی کنید.

در ادامه قصد داریم بدانیم در هر آب وهوایی در کشورمان چه باغ‌هایی را میتوان احداث نمود.

در هر آب وهوایی چه درختانی را باید بکاریم؟

  • ارقام سازگار با مناطق سردسیری:

با افزایش ارتفاع از سطح دریا؛ هوا رفته رفته سرد شده و فشار هوا کاهش میابد. این مناطق معمولا بارش برف و باران سنگین را تجربه میکنند. از این رو بهتر است از ارقام مقاوم در برابر سرما و دیرگل در باغ استفاده کنید.

نهال گردو نهال بادام نهال پالونیا نهال انار گوجه سبز نهال انجیر
نهال به نهال انگور نهال آلبالو نهال صنوبر نهال زرشک نهال زیتون
نهال فندق گل محمدی نهال آلو نهال سیب نهال گلابی نهال شلیل
نهال زردآلو نهال پسته نهال هلو نهال گیلاس نهال توت نهال خرمالو

 

ارقام نهال معرفی شده بیشترین سازگاری را با سرما و یخبندان از خود نشان داده و برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب اند.

  • ارقام سازگار با مناطق گرمسیری:

در مناطق گرمسیری ارقام نهالی کاشته میشوند که مقاومت عالی در برابر گرما و خشکی از خود نشان میدهند. در هنگام خرید نهال در مناطق گرمسیری میتوانید نهال‌های زودگل و متوسط گل را انتخاب کنید. که با پایان فصل زمستان به سرعت از خواب زمستانه بیدار شده و محصول دهی خود را آغاز نمایند. مناطق گرمسیری اغلب به شهرهایی کویری و مرکزی کشور با ارتفاع از سطح دریای نسبتا پایین تر اطلاق میشود.

نهال گردو نهال بادام نهال پالونیا نهال انار گوجه سبز نهال انجیر
نهال بادام نهال انگور نهال آلو نهال پسته نهال زرشک نهال زیتون
نهال فندق نهال زردآلو نهال هلو نهال توت نهال گلابی نهال شلیل

 

با مطالعه اطلاعات هر محصول از نحوه سازگاری و آب وهوای مناسب برای آن آگاه شده؛ سپس اقدام به خرید نهال برای کاشت در مناطق گرمسیری نمایید.

  • ارقام سازگار با مناطق معتدل و مرطوب:

مناطقی با آب وهوای معتدل و مرطوب بهشتی برای احداث باغ در انواع و ارقام مختلف هستند. شما میتوانید بیش از ۸۰ درصد از تنوع ارقام تولید شده در پالیز نهال را در مناطق معتدل و مرطوب بکارید.

نهال گردو نهال توت نهال پالونیا نهال انار گوجه سبز نهال انجیر
نهال به نهال انگور نهال آلبالو نهال بادام نهال خرمالو نهال زیتون
نهال فندق نهال زردآلو نهال آلو نهال سیب نهال گلابی نهال گیلاس

 

برخی از درختان این ارقام برای کاشت در مناطق معتدل و مرطوب مناسب اند.

در این بین ارقامی که به رطوبت خاک حساسیت دارند. بهتر است در مناطق معتدل و مرطوب کشت نشوند.

از کجا بدانیم نهالی که برای ما ارسال شده؛ تمامی استانداردهای لازم را دارد؟

پس از خرید نهال از نهالستان‌های معتبر کشور؛ کلیه نهال‌ها به صورت بسته بندی در زمان معین برای شما ارسال میشوند. به محض دریافت نهال‌ها شناسنامه همراه نهال را بررسی نموده و از مطابقت رقم با رقم سفارش داده شده اطمینان حاصل کنید. سایر مدارک که به همراه نهال ارسال میشود. شامل کارت سلامت؛ کارت قرنطینه؛ گواهی عاری از افت و گارانتی معتبر ۲ ساله میباشد.

با دریافت نهال؛ شاخه وبرگ آن را بررسی کنید. شاخه و برگ باید کاملا سبز و سالم و به دور از هرگونه زردی؛ تغییر رنگ و یا آفت و بیماری باشند. لازم به ذکر است وجود شاخه و برگ زیاد و یا کم نشانه سلامت نهال نیست. و از روی رنگ برگ و ساقه و سایر اندام‌های درخت میتوانید از سلامت نهال اطمینان حاصل کنید.

با خارج سازی نهال از بسته بندی ریشه آن را بررسی کنید. ریشه باید کاملا سفید؛ قدرتمند؛ یکدست و به دور از حشرات و آفات باشد. پس از بررسی نهال تنها در صورت سلامت کامل نهال آن را در زمان مناسب در باغتان بکارید.

بهترین نهال را از کجا بخریم؟

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات در حین عملیات خرید؛ دریافت محصول و احداث باغ؛ توصیه میکنیم فقط و فقط نهال را از مراکز معتبر دارای مجوز قانونی خریداری فرمایید. نهالستان پالیز نهال و… مراکز معتبر و دارای مجوز قانونی در کشورمان شناخته میشوند. با خرید نهال از بهترین نهالستان‌های ایران؛ از سلامت نهال و عملکرد عالی آن در باغ بهره مند شوید.

نهالستان پالیز؛ نگین سبز خاورمیانه!

نهالستان بزرگ پالیز بیش از نیم قرن است که فعالیت رسمی و گسترده خود را در کشور آغاز نموده است. این مرکز دارای مجوزهای قانونی از سوی جهاد کشاورزی بوده و به عنوان بزرگترین نهالستان تخصصی در خاورمیانه شناخته میشود. کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان؛ آذربایجان؛ عراق و ارمنستان بزرگترین خریداران نهال از نهالستان پالیز نهال به حساب میایند. نهال‌های تولید شده در نهالستان پالیز به صورت اصلاح شده و پیوندی با قیمت رقابتی برای کاشت در کلیه شهرهای کشور با هر اقلیم آب وهوایی مناسب اند. این مرکز به همراه کلیه نهال‌های شناسنامه دار گارانتی ۲ ساله؛ ضمانت واقعی بازگشت کالا، کارت سلامت؛ کارت قرنطینه؛ گواهی از آفات ارسال میکند. بنابراین با خیال راحت میتوانید اقدام به کاشت نهال سازگار در باغ خود نمایید.

برای خرید اینترنتی نهال و یا کسب اطلاع از مشخصات و قیمت نهال به صفحه محصول در وبسایت پالیزنهال مراجعه نمایید.

برای تماس مستقیم با کارشناسان ما از طریق شماره‌های تماس زیر اقدام فرمایید:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷ / ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر