2

خالکوبی بر ابرو در بین زنان جوان افغانستان + تصویر

  • کد خبر : 3801
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

خالکوبی بر ابرو، درحالی بین زنان جوان درافغانستان رواج یافته است که این عمل، در اسلام حرام است و سبب ایجاد امراض مکروبی و حتی سرطان جلدی نیز شده میتواند. خالکوبی که “تتو” نیز می گوید، نقاشی دایمی یا ماندگار است که بر پیشانی، زنخ، گردن و پشت دست ها از گذشته ها دربین زنان […]

خالکوبی بر ابرو، درحالی بین زنان جوان درافغانستان رواج یافته است که این عمل، در اسلام حرام است و سبب ایجاد امراض مکروبی و حتی سرطان جلدی نیز شده میتواند.

خالکوبی که “تتو” نیز می گوید، نقاشی دایمی یا ماندگار است که بر پیشانی، زنخ، گردن و پشت دست ها از گذشته ها دربین زنان افغانستان رواج دارد.

اما طی سال های اخیر این عمل، شکل پیشرفته تری را به خود گرفته و شماری از خانم ها ابروهای شانرا سوختانده و یا تراش می کنند و به جای آن، ازطریق خالکوبی، خالهایی به رنگ سیاه، قهوه یی و سرخ می زنند.

آرایشگران می گویند که این کار، ذریعۀ ماشین برقی که درنوک آن سوزن می باشد، اجرا می شود و بعد از سه بار انجام این عمل، خانم دیگر نیاز ندارد که خالکوبی کند و برای دایم رنگ جلدش تغییرمی کند.

شماری از دختران جوان در شهر کابل که ابروی خود را خالکوبی کرده اند، می گویند که  به دلیل زیبایی خود، این کار را انجام داده اند.

مریم ١٨ ساله باشندۀ افشارکابل، بعد از خالکوبی ابروهای خود درآرایشگاه نیلوفر در کارته چهار این شهر، به آژانس خبری پژواک گفت: “شش ماه پیش خواهر شوهرم از ایران آمد و ابروی خوده تتو کده بود، بسیار خوشم آمده و مه هم تصمیم گرفتم که تتو کنم.”

موصوف که برای خالکوبی ابروهای خود ٣٠٠٠ افغانی به آرایشگر داده است، گفت می خواهد که  پشت پلک های چشم خود را نیز خالکوبی کند تا به گفتۀ وی از خط کشیدن پشت پلک های چشم هم بی غم شود.

وی افزود: “بسیار ابروهایم درد و سوخت داره، خیال می کنم که همراه آب جوش سوخته، ولی بخاطری که زیاد مقبول شده، از کارم پشیمان نیستم.”

مریم که خانم خانه است، درمورد اینکه تتو در شریعت اسلام حرام است، گفت: “خداوند (ج) میبخشد، او خودش بخشاینده و مهربان است.”

ژیلا مالک آرایشگاه نیلوفر که این کار را در ایران یادگرفته و از مدت سه ماه به اینطرف در کابل کار می کند، گفت که خالکوبی ابرو، روز به روز در بین زنان و دختران جوان افغانستان، بیشتر می شود.

به گفتۀ وی گاهگاهی درصورت عدم مراعات حفظ الصحه، این کار سبب مکروبی شدن ابروها نیز شده می تواند و نیاز است که وسایل آرایشگر پاک باشد و خانم هایی که ابروهای شان تتو می شود نیز باید قسمت تتو شده را پاک نگهدارند.

موصوف درحالیکه پس از هرسوزن زدن، ابروی مریم را با محلول ضد عفونی کننده (پایودین) پاک می نمود، گفت که این عمل باید بسیار با احتیاط انجام شود.

در شماری از آرایشگاه های دیگر زنانۀ شهر کابل نیز خالکوبی ابرو انجام می شود.

نوریه سروش ٢٩ ساله باشنده پروژه تایمنی شهرکابل، که در آرایشگاه “گل سیمای” شهرکابل ابروی خود را در بدل ۶٠٠٠ افغانی خالکوبی نموده بود، گفت: “تتو مود شده، مه هم خواستم که تتو کنم  و یک خوبی دیگه هم داره که یک دختر با سلیقه و مقبول معلوم میشه.”

موصوف درمورد اینکه خالکوبی گناه است، گفت: “فیشن، زینت یک زن است و از بی سلیقه بودن یک زن بدم میایه؛ خداوند بزرگ است، می بخشد.”

مالک آرایشگاه گل سیما نخواست که در مورد با آژانس خبری پژواک صحبت نماید.

علمای دین، این عمل را خلاف شریعت اسلامی می دانند.

قاضی محمد حسن حقیار  به پژواک گفت که برداشتن ابرو، به طور کامل و یا قسمتی از آن، حرام است.

وی  افزود: “به آرایشگر و هر کس دیگری که ابرو می کشد و کسی که ابروی خود را کم می کند، حضرت محمد (ص) لعنت فرستاده است؛ چرا که این کار تغییر درخلقت خداوند (ج) است.”

موصوف با تاکید گفت که نباید زنان و دختران مسلمان، به همچو یک عملی که سبب گناه می شود،  دست بزنند.

همچنان متخصصین امور صحی می گویند که تتو و یا خالکوبی، سبب ایجاد مشکلات صحی شده می تواند.

داکتر ننگیالی غوث اسلمی متخصص جراحی پلاستیک شفاخانۀ خصوصی آریا سیتی شهرکابل گفت اگر در جریان انجام این عمل (خالکوبی)  حفظ الصحه مراعات نگردد، شخص به بیماری هایی چون زردی، ایدز وغیره مبتلا شده می تواند.

همچنان منبع خاطرنشان کرد که در بعضی موارد، ممکن است که زخم ناشی از خالکوبی به سرطان جلدی نیز تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3801

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر