2

دوران استبداد و تک‌رأیی در جوامع بشری امروزی به پایان رسیده است

  • کد خبر : 3814
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از مسئولان سابق و علمای استان گلستان سخن می‌گفت، عشق به اسلام، ولایت ائمه و قرآن را عجین با روح و جان مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد که شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس این علایق و تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام زلال اسلام بود. […]

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از مسئولان سابق و علمای استان گلستان سخن می‌گفت، عشق به اسلام، ولایت ائمه و قرآن را عجین با روح و جان مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد که شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس این علایق و تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام زلال اسلام بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه حکومت اسلامی را تأمین راه سعادت دنیوی و اخروی همه مردم و همچنین رفع ناکامی‌ها و معضلات از جامعه عنوان کرد و افزود: اسلام حق تصمیم‌گیری را به خود مردم داده و بالطبع انسان نیز باید بابت تصمیمات خود به خداوند پاسخگو باشد و اسلام حاوی همه نیازهای مادی و معنوی انسانی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون حضور مردم در صحنه دانست و گفت: این حضور به همراه مدیریت حضرت امام (ره) توانست پیروزی را به همراه داشته باشد و این پیروزی امیدهای فراوانی را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: انتخابات، تبلور حضور مردم بود که امام تأکید خاصی بر آن داشتند و رفراندوم برای نوع نظام و همچنین قانون اساسی در همان ابتدای پیروزی تأییدکننده این موضوع است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد مکارم اخلاق را از مهم‌ترین اهداف اسلام و انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: تهمت، دروغ و ضایع‌کردن حقوق مردم می‌تواند زمینه‌ساز رشد منکرات در جامعه باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: در زمان جنگ تحمیلی نیز حضور داوطلبانه مردم در دفاع مقدس سرمایه اصلی مقاومت و پیروزی‌ها شد و نظام اسلامی حاضر نشد با اقدامات ضدانسانی و ضداخلاقی رژیم صدام مقابله به ‌مثل کند و در بسیاری از زمان‌ها که جان مردم عراق مورد تهدید قرار می‌گرفت، ما از انجام اقدامات تلافی‌ جویانه خودداری کردیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: دوران استبداد و تک‌رأیی در جوامع بشری امروزی به پایان رسیده و رشد آگاهی مردم به واسطه تحصیل علم و ابزارهای اطلاع‌رسانی زمینه‌های این موضوع را از بین برده است.

در ابتدای این دیدار، محمدهاشم مهیمنی استاندار سابق گلستان و چند تن از حاضران مطالبی را در خصوص مسائل کشور بیان کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3814

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر