4

فدراسیون فوتبال در دوران پایانی خدمت کفاشیان

  • کد خبر : 3817
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰

در روزهایی که فدراسیون فوتبال شرایط پرالتهابی را به دلیل آبروریزی به وجود آمده برای تیم ملی امید تحمل می‌کند خبرهای منتشر شده در خصوص احتمال جدایی کیروش از تیم ملی بزرگسالان موجی از نگرانی را در میان اهالی فوتبال به وجود آورده است. به گزارش «فردا»؛ کمتر از شش ماه دیگر از دوران ریاست […]

در روزهایی که فدراسیون فوتبال شرایط پرالتهابی را به دلیل آبروریزی به وجود آمده برای تیم ملی امید تحمل می‌کند خبرهای منتشر شده در خصوص احتمال جدایی کیروش از تیم ملی بزرگسالان موجی از نگرانی را در میان اهالی فوتبال به وجود آورده است.

به گزارش «فردا»؛ کمتر از شش ماه دیگر از دوران ریاست چهارساله کفاشیان بر فدارسیون فوتبال می‌گذرد و در این سه و سال نیم گذشته فوتبال ایران یک روز خوش هم به روی خود ندیده است.

بعد از حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور کیروش در راس هدایت تیم ملی فوتبال ایران موجب شد تا موج انتقادات علیه کفاشیان برای مدت کوتاهی کاهش یابد که به یکباره داستان حیرت‌آور اشتباه اداری در بازی رفت ایران و عراق در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ بار دیگر زمینه انتقادات شدید رسانه‌ها علیه فدراسیون فوتبال را فراهم کرد.

این فشار‌ها تا جایی پیش رفت که کفاشیان مجبور شد بار دیگر صورت مسئله را پاک کرده و به جای استعفا یا معذرت خواهی از مردم به اخراج کارکنانش بپردازد.

معینی، ‌ حاجیلو و پرهیزگار چند روز پیش رسما از سوی فدراسیون فوتبال اخراج شدند تا یک بار دیگر روشن شود تشکیلات علی کفاشیان، در روزهای بحرانی به هیچ عنوان از نیرو‌هایش حمایت نخواهد کرد.

در زیر نگاهی کوتاه به برخی از اقدامات مشابه کفاشیان درفدراسیون فوتبال داریم که چه کسانی قربانی اشتباهات همیشگی رئیس خنده روی فدراسیون فوتبال قربانی شدند.

اخراج به خاطر ارسال ایمیل به عضو اسرائیلی فیفا
شاید عجیب‌ترین نمونه از برکناری‌ها در فدراسیون فوتبال، زمانی رخ داد که منصور عظیم‌زاده در کسوت رییس کمیته بین‌الملل، به خاطر ارسال ایمیل تبریک سال نو به اعضای فیفا از کارش کنار رفت! عظیم‌زاده که یک ایمیل تبریک به مناسبت سال جدید میلادی را برای همه اعضای فیفا فرستاده بود، حتی فکرش را هم نمی‌کرد که به همین بهانه شغلش را از دست بدهد، اما وقتی روشن شد یکی از گیرندگان این پیام الکترونیکی، ملیتی اسرائیلی دارد، جنجال بزرگی در فضای فوتبال ایران به وجود آمد و فشار‌ها آنقدر افزایش یافت که عظیم‌زاده مجبور به استعفا شد.

اخراج عنایت راهکاری برای فرار از انتقادات داوری
مسعود عنایت یکی از افرادی بود که در ماجرای انتقادات از فدراسیون فوتبال مورد غضب کفاشیان قرار گرفت و در واقع رئیس فدراسیون با اخراج عنایت از این انتقادات فرار کرد.

اخراج پولساز‌ترین قاضی فدراسیون فوتبال
مجتبی شریفی یکی از آخرین مدیران فدراسیون فوتبال بود که در دوره علی کفاشیان از کار برکنار شد. اتهام قاضی شریفی هم این بود که آرای کمیته انضباطی را قبل از صدور با علی دایی هماهنگ کرده است. البته بعد‌ها مشخص شد که در برکنار قاضی شریفی سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز دخالت داشته و علی دایی در آخرین برنامه نود در سال جاری از اخراج وی پرده برداشت.

اخراج موفق‌ترین مربی فدراسیون فوتبال
یکی از عجیب‌ترین برکناری‌های فدراسیون فوتبال در تمام طول تاریخش، به کنار گذاشته شدن حسین شمس مربوط می‌شود. موفق‌ترین سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، در حالی اخیرا از کار برکنار شد که فوتبال سالنی کشورمان روزهای بسیار خوبی را با او سپری کرده بود. شمس چندی پیش از برکناری توسط فدراسیون فوتبال به خاطر عدم انعقاد قراردادش شکوه کرده و گفته بود «اگر حسین کرش بودم، قراردادم را فوری می‌بستند.»

وقتی همه چیز گردن حاجیلو و پرهیزگار افتاد
ماجرای غفلت از نامه اعلام محرومیت کمال کامیابی‌نیا برای بازی رفت تیم ملی امید با عراق، آنقدر پیچیده و عجیب است که به سختی می‌توان تشخیص داد چه کسانی بیشتر مقصر بوده‌اند. با این وجود، فدراسیون فوتبال که ابتدا در بیانیه‌اش خیلی محترمانه همه تقصیرات را گردن خود کامیابی‌نیا انداخته بود، بعد از تحمل ۴۸ ساعت فشار ترجیح داد دو سرپرست جدید و قدیم تیم المپیک را از سمت‌های کنونیشان برکنار کند. ظاهرا قرار بوده حاجیلو سرپرست سابق امید‌ها و پرهیزگار سرپرست کنونی تیم جوانان با هم جلسه‌ای داشته باشند و مدارک مورد نیاز را جابه‌جا کنند که این اتفاق رخ نداده است. فدراسیون هم هر دو را اخراج کرد!

ناکام‌ترین رئیس فدراسیون فوتبال هم رفت
دیگر قربانی اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال، فریدون معینی بود؛ رییس کمیته آموزش و نیز کمیته تیم‌های ملی فدراسیون در طول یکی، دو سال اخیر انتقادات فراوانی را تحمل کرده بود. او در حالی به واسطه اشتباهات اخیر فدراسیون از کار برکنار می‌شود که بزرگ‌ترین حامی مربیان ناکام تیم‌های ملی مثل منصوریان و اکبر محمدی قلمداد می‌شد.

کیروش گزینه بعدی کفاشیان؟
کارلوس کی روش چندی پیش عازم امارات متحده عربی شد تا با همسرش که قرار بود در دوبی منتظرش باشد، به ایران بازگردد. این در حالی اسم که در آن هنگام، همسر سرمربی پرتغالی در برزیل به سر می‌برده و اساسا در دوبی حضور نداشته است. کی روش با فدراسیون فوتبال دچار مشکلات مالی متعددی است. از سوی دیگر، انتظارات و نیازهای فنی وی نیز تا کنون برآورده نشده که همین، موجب کدورت و تیرگی روابط مسئولان فدراسیون و وی شده است. حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سرمربی پرتغالی تیم ملی گزینه بعدی و احتمالا آخرین گزینه قربانیان کفاشیان خواهد بود؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر