برای جذابیت و نمایش بهتر نوع خدمات خود در نمایشگاه ها باید از نور مناسب استفاده کرد که برای اعمال آن ابتدا باید به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید. حتما م یدانید که نور نیز مانند رنگ یکی از مهمترین عوامل در جذب مخاطب و مشتری بوده و با نورپردازی شما قادر خواهید بود فضایی آرام و مشتری پسند را به وجود آورید. امروزه بحث غرفه سازی نمایشگاهی برای مجموعه ها جزء ترندهای داغ بوده و برای عرضه محصولات و خدمات خود نیاز به این نوع خدمات دارند. تا انتهای این محتوا از وبسایت دیجیاتو با ما همراه باشید تا به شما بگوئیم که نورپردازی غرفه های نمایشگاهی باید به چه صورت باشد.
استانداردهای نورپردازی در غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه های نمایشگاهی در واقع بر اساس اصول و قوانین مختص به خود ساخته می شوند و استانداردهای لازم در ساخت این نوع از غرفه ها باید با نوع خدمات و محصولات شرکت شما هماهنگ باشد. یکی از مهمترین اجزای غرفه های نمایشگاهی که جزء استانداردهای این حوزه محسوب می شود، بحث ایمنی و ساختار و بهداشتی آن بوده که اگر این اصول و استانداردها نادیده گرفته شود، برند شما چهره خوبی نداشته و فروشتان کم می شود.
چرا نورپردازی غرفه نمایشگاهی مهم است؟
به نقل از رسانه افق نیوز نورپردازی یکی از نکات اصلی در غرفه سازی می باشد و حتی جزء رازهای ناگفته غرفه سازی نمایشگاهی است چرا که به بازدیدکنندگان کمک می کند کالا و خدمات خود را در معرض دید قرار دهند. برای انجام اصولی و صحیح این عمل باید از تیم متخصص و مجرب راهنمایی بگیرید چرا که با کمک افراد متخصص در این زمینه می توانید اصول نورپردازی را به طور موثر پیاده سازی نمائید.
برای اینکه در غرفه های نمایشگاهی توجه مخاطب را به محصولات خود جلب کنید، باید یک سری اصول را رعایت کنید. از جمله اصول مهمی که باید رعایت شود نظم و یکپارچگی استند، طراحی صحیح دکوراسیون، چیدمان کلاه و محصولات و بالخصوص وجود نورپردازی خوب و مناسب می باشد چرا که بیشتر نمایشگاه ها در فضای سرپوشیده برگزار می شود و برای نمایش محصولات در این مکان ها به نورپردازی خوب و اولیه نیاز است.
صحیح ترین روش نورپردازی غرفه نمایشگاهی
افرادی که غرفه های نمایشگاهی طراحی می کنند به یک مبحث اعتقاد دارند و آن این است که وقتی نور زیاد باشد، توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان به محصولات ارائه شده در نمایشگاه بیش از گذشته خواهد بود زیرا محصولات در نور کم نمی توانند جلوه واقعی خود را نشان دهند و از جذابیت بصری آن ها کاسته می شود.
اغلب مردم به این نکته توجه دارند که نور می تواند در دیده شدن کمک زیادی کند اما آن ها نمی دانند که همین نور زیاد منجر به نتیجه عکس می شود.هنگامی که نور زیادی به اکثر اجسام مانند پارچه، عکس، کاغذ و لباس بتابد رنگ اصلی آن ها قابل مشاهده نخواهد بود و غالبا با سایه همراه می شوند.
انواع نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی
اکنون که متوجه شدید نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی چقدر اهمیت دارد، اجازه دهید مروری بر پرکاربردترین انواع نورپردازی نمایشگاهی به شما ارائه دهیم. بسیاری از غرفه داران اغلب غرفه های نمایشگاهی را برای مجموعه خود انتخاب م یکنند که مجهز به نور بوده و درخشش بالایی داشته باشند. در ادامه شما را با انواع نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی بیشتر آشنا می کنیم که عبارتند از:
- نورافکن
- نمایش رقص چراغ ها
- چراغ های بنر
- نور پس زمینه
- نورپردازی رشته ای
- نورهای LED
نورپردازی صحیح نمایش محصولات
محل چیدمان کالا باید نور بیشتری نسبت به سایر قسمت های استند و غرفه داشته باشد چرا که وقتی محصولات و خدمات در معرض نور بیشتری نسبت به محیط غرفه قرار گیرند، تأثیر بیشتری خواهند داشت. زمانی که بازدیدکننده وارد نمایشگاه می شود به غرفه ای می رود که نورپردازی اولیه و مناسب تری دارد و بهتر می تواند نظر او را جلب کند.
به همین خاطر توجه داشته باشید که اگر در غرفه نمایشگاهی شما ارزش محصولات یکسان نیست، بهتر است برای هر کدام سطح روشنایی متفاوتی در نظر بگیرید. محصولات با ارزش نیاز به نور بیشتری دارند.
نورپردازی رنگی و سازه های نورپردازی در ساخت آلاچیق
لامپ های رنگی نیز گزینه خوبی برای نورپردازی غرفه های نمایشگاهی می باشند اما باید توجه کنید که در این مورد خلاق بوده و با رنگ ها بازی کنید تا جلوه مناسبی به دست آورد. این نکته را هم باید بدانید که رنگی را انتخاب نمائید که با اهداف بیزینسی شما تطابق داشته باشد و بیانگر نوع فعالیتتان باشد. بنابراین از این اصل متوجه می شویم که انتخاب رنگ درست منجر به نمایانگر شدن کالا و محصولات ما در غرفه نمایشگاهی شده و به طور مستقیم بر فروش ما تاثیرگذار است.
شدت نور در چیدمان غرفه نمایشگاهی
متاسفانه اغلب شرکت ها بعد از اخذ مجوز غرفه سازی در نمایشگاه های بین المللی, تصور می کنند که اقدامات اصلی را انجام داده اند و صرفا یک غرفه ساده بدون توجه به نیازهای مشتری ایجاد کرد. در غرفه سازی, نور پردازی خیلی مهم است و عدم توجه به آن می تواند سبب کاهش مشتری در بیزینستان شود. شدت نور در ساخت غرفه بسیار مهم است و نکته اساسی در تنظیم شدت نور بوده که در این مورد نباید زیاده روی کرد. اصولا نورپردازی غرفه های نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که محیط بصری خوب و مناسبی را برای دید بهتر مشتری ایجاد کند و هر چه قدر نور مدنظر غرفه مناسب باشد, جذب مخاطب بهتر و اسان تر می باشد. در واقع مهمترین اصل در بحث نورپردازی این بوده که شدت نور باید به حدی باشد که نور به طور یکنواخت در کل کابین و غرفه بتابد و تداخلی در دید کاربرو مشتری ایجاد نکند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب و نور کافی جزء مهمترین اصول اساسی در توجه به نیاز کاربر و مشتری در نمایشگاه های غرفه سازی خواهد بود.