2

افشای اطلاعات جدید از فعالیت شرکت بد نام بلک واتر آمریکا درسوریه

  • کد خبر : 38246
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸

شرکت بدنام بلک واتر که یکی از شرکتهای خصوصی نظامی آمریکا است یکی از شرکتهایی است که به شبه نظامیان مسلح در داخل سوریه آموزش می دهد.

اطلاعات فاش شده گویای فعالیت گسترده شرکت بدنام بلک واتر آمریکا در سوریه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این مساله بر هیچ کس پوشیده نیست که گروههای مسلح فعال در سوریه از آمریکا ، عربستان سعودی ، اسرائیل، ترکیه ، قطر و شمار دیگری از کشورها کمک دریافت می کنند.

اما مسئله فقط به اینجا ختم نمی شود زیرا منابع دیگری هم برای آموزش دادن به گروههای مسلح در داخل سوریه وجود دارد.

شرکت بدنام بلک واتر که یکی از شرکتهای خصوصی نظامی آمریکا است یکی از شرکتهایی است که به شبه نظامیان مسلح در داخل سوریه آموزش می دهد.

البته این شرکت پس از رسوایی کشتن غیرنظامیان در عراق نام خود را از بلک واتر به «آکادمی» تغییر داد. گزارشها حاکی از آن است که این شرکت آمریکایی ، نیروهای اجیرکرده اش را از عراق به سوریه گسیل می دارد.

دفتر اصلی این شرکت در کارولینای شمالی قرار دارد. این شرکت در سال هزار و نهصدو هشتادو هشت تاسیس شد. یکی از افسران سابق گارد ویژه نیروی دریایی آمریکا این شرکت را تاسیس کرد.

این شرکت مدعی است می تواند دهها هزار نیروی امنیتی و نظامی مجرب را در خطرناکترین و حساسترین مناطق نظامی در سراسر جهان مستقر کند. در شرایطی که منطقه خاورمیانه شاهد یک سری انقلاب و قیام است، اسناد فاش شده نشان می دهد شرکت بلک واتر ، نیروهای اجیرشده اش را در سوریه فعال کرده است تا در ترورهای مشخص و انجام حملات تروریستی و درگیری با نیروهای امنیتی سوریه فعالیت کنند.

دولت آمریکا با شرکت امنیتی خصوصی دیگری به نام «اس سی جی اینترنشنال» قرارداد امضاء کرده است. جیمز اسمیت که رئیس سابق بلک واتر است، مدیر شرکت اس سی جی اینترنشنال است. این شرکت ماموریت پیداکرده است به نیروهای مخالف در سوریه برای سرنگون کردن حکومت سوریه کمک کند. رسانه های ترکیه نیز از فعالیتهای تازه شرکت بلک واتر در امتداد مرزهای ترکیه با سوریه خبر داده اند.

در این گزارشها تاکید شده است تروریستهایی که برای شرکت بلک واتر فعالیت می کنند از طریق استانهای مرزی ترکیه وارد سوریه می شوند. شماری از نیروهای بلک واتر نیز اردوگاههای ویژه آموزشی در خاک ترکیه برای آموزش دادن به تروریستهای سوری و شبه نظامیان ایجاد کرده اند. از اواسط ماه مارس دو هزار و یازده، سوریه شاهد ناآرامی هایی است.

در چند ماه گذشته ، عربستان سعودی، قطر و ترکیه از مسلح کردن گروههای مسلح حمایت کرده اند که در سوریه مبارزه می کنند. تعداد زیادی از افراد مسلح با ملیتهای مختلف از کشورهای عربی ازقبیل عراق و لبنان و اعضای دستگاههای اطلاعاتی قطر ، افغانستان ، ترکیه و کشورهای اروپایی در میان افرادی دیده می شوند که نیروهای حکومت سوریه دستگیر کرده اند.

بلک واتر در زمینه حضور در افغانستان ، عراق و لیبی مشهور است. دولت عراق در سال دو هزار و هفت مجوز فعالیت شرکت بلک واتر را در عراق باطل کرد. این کار پس از آن انجام شد که کارکنان شرکت بلک واتر هفده غیرنظامی عراقی از جمله زنان و کودکان را در بغداد هدف گلوله قرار دادند و کشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38246

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر