2

رئیس جمهور گفت:بالاترین فریادها را بر علیه دیکتاتوری در دنیا من زده ام

  • کد خبر : 38273
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

احمدی نژاد گفت:بالاترین فریادها را بر علیه دیکتاتوری در دنیا من زده ام و خیلی ها معتقدند این تحولات به خاطر دولت نهم و دهم بوده است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) رئیس جمهور در بخشی از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی حدی برای اتهام زنی به دولت باقی نگذاشته اند گفت: در تریبونها اعلام کردند که مادر احمدی نژاد او را آق کرده است از زمانی که مادر پیرم این حرف را شنیده است آنها را نفرین می کند.

ضیافت افطار رئیس جمهور با نمایندگان تشکل های دانشجویی عصر دیروز پنجشنبه در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد.

در این دیدار احمدی نژاد ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان و تبریک ماه مبارک رمضان به برخی سئوالات و انتقادات دانشجویان در خصوص مسائل اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی پاسخ داد.

دعوت جلسه با من نبود

وی با بیان اینکه دعوت از شما و مدیریت این جلسه به من ربطی نداشت و دیگران بانی این جلسه بودند گفت: برخی از دانشجویان انتقاد کرده بودند که چرا شما بعد از گذشت ۷ سال  به دانشگاه نیامدید من باید در پاسخ به این سئوال بگویم که این طور نیست  بلکه در طول این چند سال به ۴ – ۵ دانشگاه رفته ام بجز سال گذشته که مشغله های کاری داشتم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه روحیه آرمانی و انقلابی در جوانهای دانشگاهی در اوج خودش است گفت: همان آرمانها و احساس مسئولیت ها عمیق تر از گذشته شده است و باید کمی حوصله کرد چرا که دیدگاهها متفاوت است و باید با کمک هم کشور را اداره کنیم.

روزی ۳۰۰ نامه می خوانم

رئیس جمهور یکی از شعارهای اصلی دولت خود را اتکا به توده های مردمی و ارتباط وسیع با بدنه مردم خواند و گفت:  به نظر شما آیا این ارتباط با توده ها کم شده است؟  من در هفته چند جلسه بجز سفرهای استانی  با مردم دیدار دارم و روزانه به طور متوسط  ۳۰ هزار نامه به نهاد ریاست جمهوری می رسد که به طور متوسط در حدود ۳۰۰ نامه را روز می خوانم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شعارهای دولت عدالت گرایی بود ما اگر در سیاست ، فرهنگ  و اقتصاد برنامه نداشتیم که این همه تحت فشار قرار نمی گرفتیم. ما بزرگترین طرحها را داشتیم که با آنها ممانعت شد.

نمی گذارند کار کنیم

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: تمام برنامه های دولت در جهت عدالت بود اما در کشور ما بجز دولت ، دستگاههای دیگری که هستند که تاثیرگذارند مثلا وقتی دولت می خواهد کاری را انجام دهد دیگران به نوعی تاثیرگذارند و باعث می شوند یا برنامه های ما تغییر کند و یا برخی کارها جنبه تکلیفی پیدا کند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون و اینکه دولت در جهت اعمال عدالت این قانون را اجرا می کند اظهار داشت:  اما برخی ها قانون را طوری می نویسند که از دست دولت خارج شود اگر به خاطر این موضوع با آنها دعوا کنیم می گویند چرا دعوا می کنید و اگر سکوت کنیم می گویند چرا کوتاه آمده اید و سکوت کرده اید.

حرف بزنیم یا نزنیم متهم می شویم

رئیس جمهور با اشاره به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی فساد بزرگ بانکی گفت:  در این ماجرا من شش سال بود که فریاد می زدم عده ای می خواهند پول مردم را ببرند. بارها اعتراض کردم اما آنها ماجرایی درست کردند به اسم ۳ هزار تایی و نوک حمله را به سمت دولت هدف گرفتند. من نمی دانم اگر فریاد بزنیم می خوریم اگر سکوت هم کنیم باز هم می خوریم.

ماجرای گرانی ها

احمدی نژاد با اشاره به نوسانات بازار سکه و ارز گفت: من خیلی از فعالیت های اقتصادی که در کشور انجام می شود را قبول ندارم مثل همین بازار ارز و سکه که برخی چیزها در آن پیدا شد. ما خبر داشتیم که دشمن می خواهد ضربه بزند.

وی در ادامه اظهار داشت: حرف هایی است که نمی توانم بزنم بلکه باید انقلاب و نظام را حفظ کنیم. یک موقع می شود حرفهای را گفت و گاهی اوقات نیز نمی شود چون مصلحت نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه انجام وظیفه مهم است گفت: خوشحالم که به خاطر گرانی های اخیر و وضعیت اقتصادی کشور  به دولت فحش می دهند چرا که اگر می گفتند اینها طراحی دشمن است که اوضاع بدتر می شد من می گویم این اوضاع به خاطر طراحی دشمن و طراحی برخی داخلی هاست. البته فعلا در این مورد نمی توانم چیزی بگویم و شاید بعدا مطالبی را بگویم.

احمدی نژاد اظهار داشت: ایستادن در خط عدالت الهی مثل ایستادن بر لبه شمشیر است. این کار بسیار دشوار است چرا که اگر ساده بود نوبت به ما نمی رسید برخی اجرای عدالت امام علی (ع) را خانه نشین کردند و امام حسن مجتبی نیز در اوج مظلومیت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مظلومیت این دو بزرگوار به خاطر یک جنگ روانی و آتش بار تهمت هایی بود که به آنها می زدند.

کار را رها نکردم

رئیس جمهور اظهار داشت: من کار را رها نکرده ام حتی یک جلسه از جلسات هدفمندی یارانه ها در طول این مدت تعطیل نشده است. من خودم به شخصه هر هفته ۱۲ ساعت بر روی این مسائل وقت می گذارم.

وی با اشاره به اینکه عدالت طلبی دولت نسبت به سال ۸۴ ، ۵۰ برابر شده است گفت: چون ما پای عدالت ایستاده ایم این همه ضربه می خوریم. فکر می کنید چرا چپ و راست دولت را می زند آیا به خاطر کم کاری است ما یک پنجشنبه جمعه تعطیلی نداریم ما در کنار شما ایستاده ایم و خدمت می کنیم اما باید بگویم مسائل عمیق تر از این حرفهاست.

رئیس جمهور اظهار داشت: به ۱۰۰ دلیل که شما ۹۹ تای آن را می دانید دولت سکوت کرده است و البته این سکوت به معنای این نیست که پاسخی ندادیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: حاضرم اعلام عمومی کنم که اشراف تیم اقتصادی دولت از همه اقتصاددانان کشور نسبت به مسائل واقعی تر است اما ضعف ما تنها در بخش اطلاع رسانی است.

برای یک کار نمی دانم چند نفر را قانع کنم

وی افزود: من نمی دانم برای اجرای یک برنامه باید چند نفر را قانع کنیم. هیچ کجای دنیا این طور نیست. ماجرای ما نقل آن شخصی است که داشت لقمه ای می خورد و در نزدیکی اش گربه ای صدا می کرد. آن شخص با هر صدای گربه یک لقمه به آن گربه می داد و در آخر که فهمید چیزی برای خودش باقی نمانده است.

احمدی نژاد با اشاره به تعهد دولت به پاکی و پاکدستی گفت: کسی نتوانست ثابت کند این دولت یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است.

وی اظهار داشت: مدیرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد من در این خصوص با مراجع مسئول مکاتبه کردم.

ماجرای فساد بانکی را بدل زدند

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ماجرای فساد بزرگ بانکی را که خود من پیگیری کردم  من با کمک توده مردم  از این موضوع مطلع شدم و وقتی به آنها گفتم بروید پیگیر این ماجرا شوید آنها بدل زدند و موضوع را به سمت دولت هدایت کردند.

احمدی نژاد با بیان اینکه همه ما ضعف هایی داریم و کسی مطلق نیست گفت: اما اینکه دولت را به سوءاستفاده متهم کنند و یا اینکه از سوءاستفاده چی ها حمایت کرده است درست نیست.

با پسرم هم برخورد می کنم

وی گفت: قسم می خورم اگر پسرم دستش را کج بگذارد شدید تر از کسانی که میلیاردها برده اند با او برخورد خواهم کرد.

ماجرای یک متهم به فساد در دولت

رئیس جمهور در خصوص اتهامات مطرح شده در مورد برخی نزدیکان رئیس جمهور گفت: یک روز برای من مدارکی آوردند که آنها را بررسی کنم اما هنوز بررسی نکرده مقامات مسئول در تریبون اعلام کردند که فلانی متهم است و بعد پیش من آمدند و گفتند می خواهیم فلانی را ببریم.

احمدی نژاد در ادامه افزود: من به آنها پاسخ دادم شما که قبل از محاکمه آبروی این طرف را برده اید اشکالی ندارد می توانید او را ببرید اما یک شرط دارد اگر اثبات کردید که یک ریال سوءاستفاده کرده من در تلویزیون حاضر شده و از مردم عذرخواهی می کنم اما اگر نتوانستید ثابت کنید همان شخصی که آبروی این طرف را برده باید در افکار عمومی مجازات شود.

وی تصریح کرد: آنها با این شرط من مخالفت کردند و گفتند چنین چیزی خلاف عدالت و قانون است. خلاصه اینکه بعد از این ماجرا مطرح کردند احمدی نژاد مانع از رسیدگی به پرونده اطرافیانش می شود.

رئیس جمهور مجدد به ایستادگی برای اجرای عدالت تاکید کرد و گفت: ما برای این کارها آمده ایم ولی چرا باید دانشگاه را رها می کردیم من نمی گویم می توانم عدالت را به طور کامل برقرار کنم اما  پایش ایستاده ام.

اعتراض به دستگیری وبلاگ نویس

وی با اشاره به اینکه شعار دیگر دولت آزادی بوده است گفت: ما پای آزادی ملت ایستاده ایم در حال حاضر چه کسی وجود دارد که بخواهد بر علیه دولت حرفی بزند و در دلش نگرانی هایی داشته باشد اما آیا علیه دیگران می توان به این راحتی حرف زد. برخی شب در وبلاگشان چیزی می نویسند و صبح آن وبلاگ تعطیل می شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: این را تا حدودی قبول دارم که ممکن است به خاطر انتقادهای زیاد نسبت به اصل انتقاد بی تفاوت شده باشم.

با بگیر و ببند مخالفم

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: برخی در موضوع حجاب و عفاف ما را تکفیر کردند آیا من مخالف حجاب و عفاف هستم من به آقایانی که می خواهند در این موضوع با بگیر و ببند کار را پیش ببرند مخالفم.

رئیس جمهوراظهار داشت: هر برنامه فرهنگی را که ما آمده ایم شروع کنیم پاتک زدند رهبر انقلاب سه سال پیش فرمودند به فرهنگ برسید و ما در ۳۱ استان مصوبات فرهنگی داشتیم اما رفتندو گفتند فلانی فرهنگ لیبرالی دارد. جالب است همان آنهایی که می گفتند احمدی نژاد تیرخلاص می زده است امروز می گویند فلانی لیبرال است. اصلا به من می آید لیبرال باشم.

احمدی نژاد با بیان اینکه چه دستگاهها و نهادهایی باید فرهنگ را درست کنند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما ، حوزه های علمیه ، پایگاههای بسیج، سازمان تبلیغات همه اینها در بحث فرهنگ دخیل هستند و من بودجه همه را افزایش دادم که کمترین بودجه برای وزارت ارشاد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: ما نه از اصولگرایان در این دولت خیری دیدیم و نه از آن طرفی ها . برخی با نام اصولگرایی آمدند به دولت و پدر صاحب بچه را درآوردند.

علت شرکت نکردن در مجمع

رئیس جمهور اظهار داشت: من در جلسات یکی از نهادها شرکت نمی کردم علت عدم حضورم نیز به خاطر تداخل ساعت جلسه این نهاد با کلاس های درسی ام در دانشگاه بود اما بعد از تاکید رهبری بر این قضیه در این جلسات حاضر شدم.

احمدی نژاد افزود: برخی ها به خود من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می کنیم در حالی که ما حتی یک دقیقه هم برای انتخابات کار نکردیم.

با ۷۰۰ میلیون تومان آماده اش را می خریدیم

وی خاطرنشان کرد: به ما تهمت زده اند که برای هر نماینده ۷۰۰ میلیون خرج کرده اید در حالی که اگر این طور بود خیلی راحت تر می توانستیم آماده اش را بخریم!

احمدی نژاد با بیان اینکه خیلی کارها در دانشگاهها را قبول ندارم گفت: چون بعضی کارها به خاطر فشارهایی است که از جاهای دیگر وارد می شود. این مورد را به وزیر هم گفته ام که نباید از تمام کارها در دانشگاه حمایت کرد.

خواهید فهیمد چرا گفتم بیداری انسانی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث سیاست خارجی کشورمان گفت: هنر این است که در اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است شما دو گام جلوتر باشید و آینده را تحلیل کنید هنر این نیست که بتوانیم گذشته را خوب تحلیل کنید .

رئیس جمهور گفت: همه می دانستیم که خیزشهایی در منطقه در آستانه وقوع است اما مهم در این قضیه این است که بدانیم مدیریت این انقلابها در دست کیست. ما باید مدیریت تحولات و اصل تحولات را با هم تفکیک کنیم تا دچار تناقض نشویم.

احمدی نژاد با بیان اینکه مگر بیداری انسانی غیر از اسلام است و اسلام غیر از انسان گفت: شش ماه دیگر خواهید فهمید که موضع رئیس جمهور درست بوده است البته در این موضوع دیگران هم می توانند حرفهای خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه اسلام یکی بیشتر نیست گفت: اختلافات برای دین و پیامبران نیست بلکه برای مدعیان است. من از ابتدا گفتم که آمریکا در جریان حوادث منطقه بدنبال احیای رژیم صهیونیستی است و الان فهمیدیم که همانطور شده است.

رئیس جمهور افزود: بالاترین فریادها را بر علیه دیکتاتوری در دنیا من زده ام و خیلی ها معتقدند این تحولات به خاطر دولت نهم و دهم بوده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خیلی حلقه ها در داخل و خارج کشور برای مقابله با دولت به هم پیوند خورده اند گفت: من بعد از سفر به لبنان و بعد از اجرای هدفمندی می دانستم از داخل و خارج برای زدن دولت می آیند.

مذاکره با آمریکا

رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان که گفته بود دستگاه سیاست خارجه بدون اجازه می خواهد با آمریکا مذاکره کند گفت: نبرد اصلی ما با نظام سلطه و صهیونیست است و بیشترین حمله را ما نسبت به این رژیم داشته ایم و الان نیز داریم.

احمدی نژاد گفت: من مذاکره با آمریگا را کار غلطی می دانم اما هیچ وقت اصل گفتگو را رد نکرده ایم یعنی در فضایی آرام

و در صورتی که آمریکا کارهای زشت خود را کنار بگذارد این دقیقا حرف امام است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی ها حدی برای اتهام زنی به دولت باقی نگذاشته اند گفت:  در تریبونها اعلام کردند که مادر احمدی نژاد او را آق کرده است از زمانی که مادر پیرم این حرف را شنیده است آنها را نفرین می کند.

احمدی نژاد در ادامه افزود: کل خانواده ما منهای یک نفر قصد داشتند در این خصوص بیانیه ای بدهند اما من جلوی آنها را گرفتم آنها بارها به مادرم تلفن زده اند و مطالب نادرستی را به ایشان گفته اند.

وی خاطرنشان کرد: من تا به حال در مقابل این اقدامات پاسخی نداده ام و نخواهم داد. آنها می خواهند آبروی من را ببرند ، آبروی من فدای انقلاب.

رئیس جمهور با رد شایعاتی نسبت به ارتباط احمدی نژاد  و دولت با هاشمی و اصلاح طلبان گفت: می گویند دولت با فلانی ارتباط گرفته است در صورتی که آقای فلانی سایه ما را هم با تیر می زند.

احمدی نژاد افزود: در گوشه و کنار اگر افرادی در دولت وارد و یا خارج می شوند به ما ربطی ندارد فارغ از جناحی بودن افراد با توجه به صلاحیت ها و توانمندی افراد آنها را به کار می گیریم.

رئیس جمهور در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص ناراحتی علما از دولت گفت: ۱۰ روز قبل با کل علمای تهران جلسه داشتیم البته شاید هم برخی از کارهای دولت ناراحت باشند.

احمدی نژاد اظهار داشت: اشتباه دولت این بود که فکر می کرد همه دستگاههای نظام وظیفه خود را انجام می دهند. ما مثل خیلی ها نرفتیم روزنامه و رسانه برای خودمان درست کنیم کار کرد دولت همه قابل نشان دادن است.

دفاع از مظلوم

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به برخی از انتقادها نسبت به حمایت و طرفداری از اطرافیان رئیس جمهور گفت: از من می پرسند چرا از برخی همکاران خود دفاع می کنید.

رئیس جمهور اظهار داشت: آیا یکی که مظلوم واقع می شود نباید از او دفاع کرد آیا اگر بدون سند و مدرک هزار اتهام به یک نفر بزنند نباید از وی دفاع کرد. من سوگند خورده ام که از مظلومان دفاع کنم.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به اینکه برخی ها انتظا ردارند و می خواهند من همان احمدی نژاد سال ۸۴ باشم گفت: باید به شمابگویم من هم  منتظر  یاران سال ۸۴ خودم هستم/مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38273

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر