6

شهر رنگارنگ و زیبای اوکراین قبل از جنگ

  • کد خبر : 385045
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
شهر کامفورت تاون در حومه‌ی کی‌یف، پایتخت اوکراین، ساخته شد تا رنگ و لعابی به بنا‌های باقی مانده از دوران شوروی سابق در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بدهد.

حالا رنگ خانه‌ها زرد، سبز، نارنجی و صورتی است. خیلی‌ها این خانه‌ها را به خانه لگویی تشبیه کرده اند. دیمیترو واسیلیف، الکساندر پُپُف و اولگا آلفیوروا طراحان این پروژه بودند.شهر کامفورت تاون در حومه‌ی کی‌یف، پایتخت اوکراین، ساخته شد تا رنگ و لعابی به بنا‌های باقیمانده از دوران شوروی سابق در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بدهد. به گزارش Sun، حالا رنگ خانه‌ها زرد، سبز، نارنجی و صورتی است. خیلی‌ها این خانه‌ها را به خانه لگویی تشبیه کرده اند. دیمیترو واسیلیف، الکساندر پُپُف و اولگا آلفیوروا طراحان این پروژه بودند؛ پروژه‌ای که بودجه‌ای محدود داشت و انجامش ۱۱ سال طول کشید.

داخل این حومه‌ی رنگارنگ، کافه، مغازه، اداره، اماکن ورزشی و ۸۵۰۰ آپارتمان واقع شده است. این رنگ‌های روشن باعث شده افرادی که قصد خرید خانه دارند، گروه گروه به این ناحیه بیایند. در فوریه‌ی ۲۰۲۰ طبق گزارش‌ها ۲۰۰ خانه در ماه فروخته شد و این بیشترین رقم در کل اوکراین بود. حالا ۲۰ هزار نفر در کامفورت تاون زندگی می‌کنند. ژانا رژانووا سخنگوی توسعه دهندگان کامفورت تاون می‌گوید: «یا از این شهر خوش تان می‌آید یا از آن متنفر می‌شوید. چیزی غیر از این دو نمی‌تواند باشد.»

البته این تنها شهر رنگارنگ موجود نیست؛ شهر کوش آداسی ترکیه هم به عنوان پروژه‌ای جهانی از رنگ‌های مختلف در ساختمان هایش استفاده کرده است. این شهر که در نوار ساحلی اژه قرار دارد، به لطف نزدیکی اش به اِفِسوس، بندری شلوغ که مسافران بسیاری از آن استفاده می‌کنند، محبوب گردشگران است ولی متاسفانه این شهر زیبا بعد از جنگ ویرانی های بسیاری دارد به امید صلح در تمام دنیا.

عکاس : مهسا سربازی

خبرنگار: مریم شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=385045

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]