1

اصولگرایان بیش از دو کاندیدا برای انتخابات معرفی نکنند.

  • کد خبر : 38514
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷

حبیب‌الله عسگراولادی گفت :من به عنوان یک خادم نظام عرض می‌کنم شخصی را که شورای نگهبان تایید صلاحیت کند، برای ما صالح است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، از اصولگرایان خواست تا بیش از دو کاندیدا برای این انتخابات معرفی نکنند.

حبیب‌الله عسگراولادی در مراسم افطار جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و گرامیداشت حاج سعید امانی با اشاره به اینکه “در شرایط انتخابات ریاست جمهوری هستیم”، اظهار کرد: من از نامزد‌هایی که اصولگرا هستند استدعا دارم که با هم بنیشنند و بیش از دو یا سه نفر از اصولگرایان مطرح نباشند و در صورت امکان، حتما تعداد کاندیدا‌ها از دو نفر بیشتر نباشد. البته من به عنوان یک خادم نظام عرض می‌کنم شخصی را که شورای نگهبان تایید صلاحیت کند، برای ما صالح است.

عسگراولادی اضافه کرد: برای اینکه جوانتر‌ها هم توجه کنند عرض می‌کنم که در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان حراس پیدا نکرد که گروهی را از مجلس نهم رد صلاحیت کند. با اینکه تعدادی از چهره‌های شناخته‌شده و چندساله مجلس صلاحیت‌شان رد شد یا مردم به صلاحیت آنها رای ندادند، توفیق اصولگرایی در مجلس نهم بیشتر از مجلس هشتم است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به صحبت‌های کریمی اصفهانی ـ دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ـ گفت: اینکه ما در شرایط مقاومت، چند تاسف داشته باشیم پسندیده نیست زیرا شرایط ما در دنیا و منطقه شرایط بسیار خوبی است.

عسگراولادی در ادامه با اشاره به محل برگزاری این مراسم یعنی یادمان شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: یکبار جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از شهید بهشتی دعوت کرده بودند تا در مسجد امام سخنرانی کند. وقتی صحبت آقای بهشتی می‌خواست تمام شود فردی یادداشتی برای ایشان فرستاد که در آن نوشته بود چطور شما همیشه فریادگر بودید و الان سکوت کردید؟ آقای بهشتی پاسخ دادند “من وقتی فریاد داشتم فریاد خودم نبود، بلکه فریاد امام بود و الان هم که سکوت دارم، سکوت خودم نیست، سکوت امام است”.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد:‌ شهید بهشتی صحبت دیگری هم داشت که باید امروزه به آن توجه کنیم و آن این بود که جاذبه در حد توان و دافعه در حد ضرورت باید باشد. همین الان ما اگر یاران بهشتی هستیم، باید جاذبه‌مان را زیاد کنیم و آنجا که ضرورت دارد دافعه را به کار بگیریم. اگر یادتان باشد آیت‌الله مطهری بحث جاذبه و دافعه امام علی(ع) را در سخنرانی‌شان مطرح کردند و بعدا هم به صورت کتاب درآوردند که من آن را به جوانان امروز توصیه می‌کنم.

وی همچنین به بیان خاطره‌ای از حاج سعید امانی پرداخت و گفت: وقتی که در مسجد امین‌الدوله می‌خواستند ساختمان جدیدی بسازند، تعدادی از برادران، عضو هیات امنای این ساختمان بودند. اینها یکبار بعد از نماز دور حاج سعید امانی جمع شدند و از او کمک خواستند. حاج سعید امانی تاملی کرد و گفت “الان باید در مساجد بگردیم و فرش و گلیم کهنه پیدا کنیم و خرج اسلام کنیم. الان مرجع تقلید ما می‌گوید اسلام در خطر است”.

عسگراولادی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید احمد قدیریان اظهار کرد: حاج احمد قدیریان از روز اول موتلفه در متن بود و خطرپذیرترین فردی بود که در کوه و دشت و صحرا دنبال شهادت می‌گشت. حاج احمد قدیریان به محض اینکه امام فرمودند بین کار نظامی و سیاسی یکی را انتخاب کنید، دیگر از پله‌‌های موتلفه بالا نیامد. او برای اینکه یادمان شهدای هفت تیر را برپا کند سلامت خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه “امیدواریم خداوند از جلسه امروز ما هدایایی به شهدای بدر و احد بدهد”، گفت: امروز روزی است که شهدای ما مقابل بهارستان در روز ۱۷ رمضان به حسنعلی منصور شلیک کردند. عنوان این طرح، بدر و شهید محمد بخارایی جوانترین فرد میان آنها بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به صحبت‌های دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره مسایل اقتصادی گفت: ما در رابطه با مساله حذف یارانه‌ها دو رییس‌جمهور قبلی را داشتیم که یکی طرحش را فراهم کرد و دیگری آن را گسترش داد اما هیچکدام وارد آن نشدند، به این خاطر که آنها مشکلات و خطرکات کنونی را احساس می‌کردند. در هیچ کجای دنیا کم‌خطرتر از ایران نبوده است.

وی افزود: این‌که آقای کریمی گفتند “مقام معظم رهبری فرموده‌اند من فکر می‌کردم که با اصل ۴۴ یک انقلاب در اقتصاد به وجود می‌آید، اما چنین نشد”، درست است اما این انقلاب وقتی متوقع بود که ما در محاصره، تحریم و تهدید‌ها نبودیم. من خدمت ایشان عرض می‌کنم که اجماع جهانی علیه هیچ دولتی در جهان به اندازه دولت ما نشده است و آمریکا، اروپا، ژاپن و در بعضی قسمت‌ها و پشت پرده روسیه و چین در این اجماع هستند.

عسگراولادی ادامه داد‌: ما باید توجه داشته باشیم که راه آسفالت نیست بلکه پر از سنگلاخ است. نمی‌خواهم بگویم که از بهتر نمی‌شد عمل کرد اما اینکه در حال مقاومت، اظهار تاسف کنیم قبول ندارم. من معتقدم وضع مردم ما از ترکیه، سعودی و عمده کشورهای جهان سوم بهتر است.

وی با بیان اینکه “هر روز یک توطئه جهانی علیه ما می‌شود و الان هم خیال نکنید که تحریم‌ها تمام شده است”، افزود: تحریم‌ها دارد به صورتی طراحی می‌شود که باز هم قدم‌های دیگری بردارند؛ ضمن اینکه محتوای فرمایش آقای کریمی اصفهانی را قبول دارم اما عرض می‌کنم که این فرمایش باید در جاهای دیگر اصلاح شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما الان در شرایطی هستیم که رهبر عزیز انقلاب اسلامی مقاومت مردم و مسئولان را می‌ستاید. ایشان در ارتفاعی قرار دارند که ما، منطقه و دنیای غرب را ملاحظه می‌کنند. البته شرایط می‌تواند بهتر شود و باید بیشتر تبادل نظر کنیم. پشت درهای بسته تصمیم نگیریم و خیال نکنیم فقط دولتی‌ها اقتصاد‌دان هستند. امام می‌فرمودند کاری که مردم می‌توانند انجام دهند، دولت انجام ندهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر