6

جایگاه ایران در بین ۶ کشور نیروگاه ساز جهان

  • کد خبر : 3854
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

‘عباس علی آبادی’ روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از توربین‌های ارتقا یافته V94.2 توسط شرکت مپنا در محل نیروگاه پرند،در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: موافقتنامه مربوط به پروژه فروز B که در آن برای اولین بار در کشور موضوع زنجیره ارزش در انرژی پیگیری می شود، پیش از […]

‘عباس علی آبادی’ روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از توربین‌های ارتقا یافته V94.2 توسط شرکت مپنا در محل نیروگاه پرند،در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: موافقتنامه مربوط به پروژه فروز B که در آن برای اولین بار در کشور موضوع زنجیره ارزش در انرژی پیگیری می شود، پیش از این میان شرکت مپنا و وزارت نفت به امضا رسیده و تا دو ماه آینده و پس از انجام مطالعات مقدماتی توسعه و تعیین میزان گاز این میدان، قرارداد توسعه آن میان وزارت نفت و شرکت مپنا به امضا خواهد رسید.
وی ادامه داد:توسعه میدان فروز B را همزمان بامطالعات توسعه میدان گازی یاد شده آغاز کرده‌ایم و هم اکنون منتظر نتایج برآوردها از میزان سرمایه گذاری لازم در این پروژه هستیم و بر این اساس امید می رود عملیات حفاری در این میدان در سال ‌جاری آغاز شود.
علی آبادی با بیان اینکه شرکت مپنا اولین و تنها تولیدکننده توربین‌های بزرگ در خاورمیانه است، افزود: برنامه‌ صادرات توربین در دستور کار مپنا است، اما آنچه مهم است نیاز همسایگان ماست و با توجه به اینکه بیشترین میزان تولید برق از سوخت‌ های فسیلی است و ایران دارای ذخایر بالای گاز است، به دنبال تبدیل گاز به برق و صدور آن به کشورهای همسایه هستیم.
وی گفت: در این راستا می توانیم در کنار تولید برق از گاز، آب نیز تولید کنیم، چرا که کشور ما در منطقه خشکی قرار دارد و بشدت نیازمند آب است و در پروژه فروز B به ازای هر ۲۵ مگاوات برق ، معادل ۹ هزار متر مکعب آب در روز تولید می شود که ثروت عظیمی را در اختیار کشور قرار خواهد داد و اشتغالزایی بالایی دارد.
مدیر عامل مپنا خاطرنشان کرد: تصمیمات مربوط به این پروژه در سطوح بالای نظام گرفته شده و وزارت نفت آن را دستور کار قراردارد که اولین آن پروژه ‌فروز B است.
علی آبادی افزود: هم اکنون شرکت مپنا در بخش خشکی فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی در زمینه ساخت پالایشگاه فعالیت دارد و تامین کمپرسورهای صادرات گاز و همچنین بخش‌هایی از شیرین سازی بعهده مپنا گذاشته شده است.
به گفته ی مدیر عامل مپنا این شرکت در فازهای ۱۵ و ۱۶ نیز عهده‌دار وظایف مهمی شده و این شرکت از سایر پیمانکاران فعال در این فازها جلوتر است و در دو تا سه ماه آینده ما کار خود در این دو فاز را تحویل خواهد داد.
وی در خصوص فعالیت برون مرزی این شرکت درعراق گفت: هم اکنون هر دو واحد نیروگاه الصدر در عراق توسط شرکت مپنا راه‌اندازی و برق آن وارد مدار شده و این دو واحد به میزان سوخت تحویلی در حال تولید برق است و ما کار خود را در مورد این پروژه بخوبی انجام داده‌ایم و از طرف عراقی نیز می خواهیم در مورد طرح توسعه این نیروگاه هرچه سریع تر اعلام نظر نهایی کند.
این مقام مسئول بابیان اینکه شرکت مپنا هم اکنون در عراق چندین پروژه را بطور همزمان دنبال می کند، ابراز امیدواری کرد مذاکرات با طرف عراقی در این مورد به نتیجه برسد.
علی ابادی با بیان اینکه هدف ما کمک به عراق در زمینه احداث نیروگاه و بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود آن، آموزش کارکنان و تقویت صنعت برق آن است، افزود: صادرات توربین از ایران پیش از این آغاز شده و دو واحد در عراق و سه نیروگاه دارای ۹واحد توربین در سوریه توسط شرکت ایرانی مپنا راه اندازی شده و در عمان نیز یک نیروگاه را تمام و یک نیروگاه در دست اجرا داریم ، ضمن آنکه در مناقصه‌های جدیدی نیز شرکت کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3854

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر