2

شاهد دو رویکرد کلی رسانه‌ای در جهان هستیم

  • کد خبر : 38594
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، رویکرد رسانه‌های استکباری و صهیونیستی در اطلاع‌رسانی را واقعیت‌سازی، تحریم، تحریف و بزرگنمایی در راستای جهت‌گیری افکار عمومی به سمت اهداف نظام سلطه عنوان کرد. سردار جوانی در گفت‌وگویی، نام بردن از مقطع کنونی به عنوان عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات را دلیلی بر اهمیت این موضوع […]

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، رویکرد رسانه‌های استکباری و صهیونیستی در اطلاع‌رسانی را واقعیت‌سازی، تحریم، تحریف و بزرگنمایی در راستای جهت‌گیری افکار عمومی به سمت اهداف نظام سلطه عنوان کرد.

سردار جوانی در گفت‌وگویی، نام بردن از مقطع کنونی به عنوان عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات را دلیلی بر اهمیت این موضوع دانست و تصریح کرد: در دهه‌های اخیر روز‌به‌روز بر اهمیت و نقش رسانه‌های گروهی و اطلاع‌رسانی افزوده شده است و خبرنگاران با توجه به رسالتی که برای خود تعریف می‌کنند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی با بیان اینکه “امروز دو رویکرد کلی رسانه‌ای را در جهان شاهد هستیم”،‌ گفت: در رویکرد اول که به طور عمده توسط رسانه‌های استکباری و صهیونیستی دنبال می‌شود، خبرنگاران به ابزارهایی درخدمت نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل تبدیل شده‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، واقعیت‌سازی بر اساس منافع نظام سلطه را از جمله اهداف رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: در این رسانه‌ها اطلاع‌رسانی صحیح از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تلاش می‌شود تا با تغییر واقعیت‌ها و واقعیت‌سازی، تحریف و تحریم و بزرگنمایی به نظرسازی بپردازند و افکار عمومی را به سمت مسیر دلخواه و هدف خود سوق دهند.

وی با بیان اینکه “با پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه اطلاع‌رسانی نیز تحولات مثبتی ایجاد شد”، خاطرنشان کرد: در این رویکرد جدید، خبرنگار بر اساس معیار و آرمان مشخص، رسالتی را برای خود تعریف می‌کند تا در این راستا بتواند با توجه به ارزش‌ها به انعکاس واقعیت‌ها بپردازد.

جوانی، آگاه‌سازی و شناخت مردم از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را ثمره و حاصل اطلاع‌رسانی دقیق با رویکرد انقلابی عنوان و تصریح کرد: این اطلاع‌رسانی صحیح و به‌هنگام در رسانه‌های انقلابی به نوعی مقابله با رویکرد خصمانه و استکباری رسانه‌های غرب به شما می‌رود.

وی با بیان اینکه “خبرنگاران ما با این رویکرد انقلابی طی سال‌های گذشته عملکرد موفق و کارنامه ارزشمندی را به نمایش گذاشته‌اند”، افزود: هرچند در مقاطعی از تاریخ انقلاب اسلامی مانند دوم خرداد و فتنه ۸۸ برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و خبرنگاران در خلاف مسیر و حرکت اصلی با دشمنان همسو شدند، اما بسیاری از خبرنگاران در این سالها در خط مقدم مبارزه و جهاد فرهنگی قرار داشته‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی تاکید کرد: خبرنگاران انقلابی ما در دورانی که دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی اهداف شوم خود را دنبال می‌کرد، در عرصه جنگ نرم با عمل به رسالت انقلابی خود توانستند توطئه‌های دشمنان را تا حدود زیادی خنثی و با ارتقاء سطح آگاهی مردم در بصیرت‌افزایی جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر