1

حقوق و مزایای کارکنان در ردیف پرداخت های اجتناب ناپذیر قرار دارد.

  • کد خبر : 38756
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

معاون بودجه ی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اولویت بندی بودجه دستگاه های دولتی گفت: اولویت نخست، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت است .

معاون بودجه ی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اولویت بندی بودجه دستگاه های دولتی متناسب با درآمدهای نفتی خبر داد و گفت: اولویت نخست، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت است .
‘ رحیم ممبینی ‘ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته کمیته تخصیص بودجه، جلسه فوق العاده تشکیل داد و متناسب با درآمدهای نفتی وصول شده توسط دولت ،‌ بودجه هشت ماهه دستگاه ها را تا پایان سال تعیین کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه دستگاه ها اولویت بندی صورت گرفته و اولویت با پرداخت های پرسنلی و حقوق کارکنان است ، افزود: موضوع اولویت بندی به دستگاه ها نیز ابلاغ شده و مدیران دستگاه ها باید پرداخت ها را تنظیم کنند و هزینه اضافه ایجاد نکنند.

ممبینی در مورد حذف اضافه کار کارکنان دولت تاکید کرد که در مورد پرداخت اضافه کار و پرداخت های رفاهی ، دستگاه ها باید مدیریت کنند و این موضوع بستگی به تصمیم رئیس دستگاه دارد که برابر با اولویت ها برنامه ریزی کند که اولویت اول پرداخت حقوق و مزایا و ‘پرداخت های اجتناب ناپذیر’ است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بودجه کل کشور ، دو نوع پرداختی ‘اجتناب ناپذیر’ و ‘ اجتناب پذیر’ داریم ، اظهار داشت : حقوق و مزایای کارکنان در ردیف پرداخت های اجتناب ناپذیر قرار دارد.

ممبینی در مورد حذف اضافه کار و پرداخت های رفاهی از ردیف پرداخت های اجتناب ناپذیر گفت: اضافه کار و پرداخت های رفاهی هیچگاه جزوه ردیف اجتناب ناپذیر نبوده است و فقط حقوق و مزایای کارکنان که در حکم کارگزینی قید شده ، در ردیف پرداخت های اجتناب ناپذیر قرار دارد.

** تخصیص بودجه از اختیارات دولت است

ممبینی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت بدون مصوبه مجلس می تواند بودجه دستگاهها را تغییر دهد ؟ اظهار داشت : بر اساس برنامه پنجم توسعه و قانون برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۵۱ ، تغییر بودجه بر اساس درآمدهای وصولی ، از اختیارات دولت است و نیاز به مصوبه مجلس در این زمینه نیست .

وی افزود: این موضوع در نشست مشترک مسئولان معاون برنامه ریزی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد و آندسته از نمایندگان که با نظام بودجه ریزی آشنایی دارند ، این موضوع را تایید می کنند،اما برخی افراد غیر کارشناس موضوع را جور دیگری وانمود می کنند، در حالیکه در قانون برنامه پنجم تاکید شده که تخصیص بودجه باید متناسب با درآمد باشد و تخصیص از اختیارات دولت است .

ممبینی با ابرازامیدواری نسبت به وصول درآمدهای نفتی متناسب با پیش بینی های بودجه، تاکید کرد که وظیفه داریم برای آینده برنامه داشته باشیم و باید به دستگاهها گفته شود که تعهد بیش از میزان بودجه ایجاد نکنند.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی، در مورد میزان کاهش بودجه دستگاه ها گفت: کاهش بودجه تخصیصی دستگاهها متفاوت بوده برخی ۱۰ درصد و برخی ۱۵ درصد کاهش بودجه داشتند .

به گفته ی ممبینی ، دستگاه ها یک بودجه مصوب و یک بودجه تخصیصی دارند. بودجه تخصیصی در کمیته تخصیص که هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد ،تعیین و به دستگاهها ابلاغ می شود.

وی افزود: در کمیته تخصیص ، ابتدا میزان درآمدهای وصول شده محاسبه می شود و بر اساس درآمد ، تخصیص بودجه صادر و دستگاهها می تواند از خزانه پول بگیرند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38756

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر