1

عربستان برای زنان شهر می سازد +تصاویر

  • کد خبر : 38835
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

در این شهر شرکت هایی با مدیریت زنان و خطوط تولیدی برای آنان فعالیت خواهند کرد.

عربستان سعودی قرار است شهری را تنها و به طور اختصاصی برای زنان بسازد تا شاید از این راه بتواند، ارتباطی ضعیف میان قوانین سفت و سخت شریعت و تمایلات زنان فعالی که آرزو دارند به علاقه های خود بپردازند، ایجاد کند.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از راشاتودی ، این طرح جدید ترکیبی بین تمایل زنان سعودی برای کار و فعالیت در دوران مدرن و ایجاد فضایی کاری که مطابق با قوانین شریعت درکشور باشد، استوار است و مقامات دارایی های صنعتی سعودی –MODON- که می خواهند راه کشور را به سمت دوره ای جدید تغییر دهند، مجری این طرح هستند. قرار است کار ساخت این شهر بلندپروازانه از سال آینده آغاز شود.

انتظار می رود شهرداری شهر «هفوف» در شرق عربستان برای ساخت این شهر جدید بتواندمبلغ ۵۰۰ میلیون ریال – معادل ۱۳۳ میلیون دلار– سرمایه گذاری جذب کند وکار ساخت این شهر نیز ۵ هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

در این شهر شرکت هایی با مدیریت زنان و خطوط تولیدی برای آنان فعالیت خواهند کرد.

براساس قوانین شریعت در عربستان سعودی، زنان حق کار کردن ندارند و نبایدوظیفه ضروری آنان در کار خانه خدشه دار شود، ولی براساس برخی ازبرآوردها، نزدیک به ۱۵ درصد از زنان سعودی مجبور به کار خارج از خانه هستند.

این طرح جدید بر تمایل دولت درباره حضور زنان در ایفای نقشی مهم تر ازسوی زنان در توسعه کشور سایه می اندازد. در میان نیات مطرح شده درباره این شهر ایجاد شغل برای افراد جوان است.

 

«صالح الرشید» معاون دبیرکل دارایی های صنعتی سعودی به روزنامه الاقتصادیه در این باره گفت: «اطمینان دارم که زنان می توانند کفایت ولیاقت خود را در بسیاری از زمینه ها نشان دهند و ثابت کنند که شهرک های صنعتی را می توانند به بهترین صورت و در جهت منافع، ذات و توانایی هایشان اداره کنند.»

 

در شهرک های صنعتی موجود در عربستان کارخانجاتی وجود دارد که زنان مالکیت آنها را برعهده دارند و همین طور تعداد کمی از جمعیت زنان نیز در آنها شاغل هستند.

 

براساس این گزارش، جدای از ایجاد شهر زنان در «هفوف»، مقامات سعودی به دنبال پروژه هایی برای توسعه چند شهر دیگر مختص زنان هستند.

 

صالح الرشید می گوید: «ما در حال کار بر روی ایجاد دومین شهرک صنعتی برای زنان هستیم. ما طرح هایی برای ایجاد شماری از شهرک های صنعتی در دست داریم که در نقاط کشور تنها برای زنان ایجاد می شوند.»

 

راشا تودی در ادامه گزارش خود می نویسد اجرای این طرح ها می تواند وضعیت بیکاری زنان را در این کشور پادشاهی تغییر دهد. همچنین براساس تحقیقاتی که توسط شرکت «بیز» انجام شده است عربستان سعودی در تلاش است تا در فروشگاه هایی که لباس و وسایل مربوط به زنان در آن فروخته می شود، فروشندگان مرد را با فروشندگان زن جایگزین کند.

 

عربستان سعودی تنها کشوری در جهان است که زنان در آن حق رانندگی ندارند.

در حال حاضر تلاش هایی در جریان است تا تغییراتی در ساختار اجتماعی عربستان ایجاد شود.

سال گذشته ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد که زنان حق رای دارند و اجازه دارند در انتخابات محلی سال ۲۰۱۵ شرکت کرده و در شورای مشورتی عضویت داشته باشند.

در ماه جولای سال جاری نیز به زنان اجازه داده شد تا در بازی های المپیک۲۰۱۲ لندن به همراه تیم اعزامی عربستان سعودی شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر