0

شهر زیبای عباس آباد در مازندران

  • کد خبر : 389207
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

عباس آباد یکی از زیباترین و بکرترین شهرهای مازندران است که به جنگل‌هایش معروف است. توسعه توریستی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای مازندران کند‌تر پیش رفته. به همین دلیل اکثر ویلاها و خانه‌های این شهر را می‌توانید با قیمت کمتری نسبت به شهرهای توریستی دیگر اجاره کنید.

پس اگر دوست دارید در طبیعت و جنگل‌های بکر بگردید، در ساحل دریا قدم بزنید، از حال‌و‌هوای ییلاق‌های شمال لذت ببرید و دور از شلوغی و سروصدا باشید لنگا را به عنوان مقصد انتخاب کنید.

معمولا اکثر آدم‌ها وقتی می‌خواهند به شمال سفر کنند شهرهایی مثل کلاردشت و چالوس و متل قو و نمک‌آبرود را انتخاب می‌کنند؛ شهرهایی توریستی و تفریحی و شلوغ و البته گران. اما اگر می‌خواهید به جایی خلوت‌تر، بکرتر و از همه مهم‌تر به‌صرفه‌تر سفر کنید باید به سراغ عباس آباد بروید. خیلی‌ها این شهر را با نام تاریخی‌اش یعنی لنگا هم می‌شناسند.

این شهر جزوی از استان مازندران و همسایه سلمان شهر یا همان متل قو  معروف است. اگر می‌خواهید به این شهر بروید می‌توانید از هم از جاده چالوس و هم جاده هراز به آن برسید. البته جاده چالوس نزدیک‌تر است. بعد از وارد شدن به شهر چالوس به سمت نمک‌آبرود و متل قو بروید تا وارد شهر عباس آباد شوید.البته از جاده کلاردشت هم می‌توانید به مقصد برسید.

خیلی‌ها فکر می‌کنند که دریاچه و باغ عباس‌آباد در شهر عباس آباد قرار دارد. اما باید بگوییم که کاملا اشتباه فکر می‌کنند و این فقط یک تشابه اسمی است.

باغ تاریخی عباس‌آباد یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی به‌جامانده از زمان قدیم است و در شهر بهشهر قرار دارد. این باغ به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد و به همین دلیل هم آن را عباس‌آباد نامیدند. جالب است بدانید این باغ ایرانی تنها باغی است که در شمال کشور قرار گرفته و در حال حاضر مهم‌ترین باغ غیر کویری ایران محسوب می‌شود.

این باغ در بالای تپه و مشرف به دریاچه عباس‌آباد قرار دارد. در وسط این دریاچه طبیعی یک عمارت هم قرار دارد که در فصل‌های پرباران به دلیل بالا آمدن آب دریاچه کاملا به زیر آب می‌رود.

پس حالا می‌دانید که باغ و دریاچه عباس‌آباد در شهر بهشهر در شرق مازندران است و هیچ ربطی هم به شهر عباس‌ آباد در غرب مازندران ندارد. این را هم بدانید که برخلاف باغ عباس‌آباد نام این شهر به شاه عباس مربوط نیست. چارلز فرانسیس مکنزی در سفرنامه شمال خود گفته که: «نام این ده (عباس‌ آباد) به شاه عباس مربوط نیست و نام یکی از اهالی محل است که بانی آن بوده».جاده عباس‌آباد-کلاردشت در دل جنگل یکی از زیباترین جاده‌های کل ایران است. این جاده با وجود اینکه طول خیلی زیادی ندارد اما به‌قدری زیبا و پر از درخت‌های ممرز و ازگیل و انار و میوه‌های وحشی و چشمه‌های آب است که امکان ندارد ماشین را پارک نکنید تا گشتی در جنگل بزنید.

عکاس : مریم شکری

خبرنگار: عظیمه ولی پور

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389207

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]