0

کاظم رود،رود زیبای عباس آباد

  • کد خبر : 389237
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
رودخانه کاظم‌آباد از رودهای استان  مازندران ایران است.

 

این رودخانه دارای سرچشمه غنی نیست از آبریزهای مختلف نشکیل شده‌است. شعبه اصلی آن در شرق. خلاربن از مازوگاسرا چشمه کوچکی به نام کرشه و مرتع خشدس با شعبه دیگری به نام ولدره تلاقی می‌کند و شعبه بزرگ کاظم‌رود را تشکیل می‌دهد و آن را در بعضی کتب پلنگ رود هم نامیده‌اند و با شعبه دیگری به نام حجت خانی در خرماچال متصل می‌شود و از آن پس کاظم رود نام دارد. پس از عبور از هر دو آبرود – لات لنگا – غرب توسکا – بسنده علیا در قسمت غربی شهرک عباس‌آباد به دریا می‌ریزد. پل بزرگ فلزی در ۴۰۰ متری غرب جاده ماشین رو عباس‌آباد و نشتارود است که در زمان پهلوی اول ساخته شده‌است.

این رود در شهرعباس آباد  در استان مازندران قرار دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال پهلو به پهلوی دریای خزر زده و از جنوب به شهر زیبای کلاردشت می‌رسد. از غرب همسایه نشتارود و از شرق با سلمان‌شهر (متل قو) هم‌مرز است. همجواری این شهر با ساحل باعث شده است که در سرتاسر شهر به دریا دسترسی داشته باشید. البته همه‌ چیز به آبی خزر ختم نمی‌شود و این شهر شگفت‌انگیز با جنگل‌های سرسبز و انبوهش شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

در فصل بهار که طبیعت سرسبز شمال ایران زنده می‌شود، هوای خنک و معتدل این منطقه هم در بهترین شرایط قرار دارد و می‌توانید تا اواسط تیرماه به این منطقه سفر کنید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید. اما در فصل تابستان هوا گرم و شرجی‌ بوده و چندان توصیه نمی‌شود، مگر اینکه ییلاقات اطراف آن را انتخاب کنید.

در فصل پاییز هوا خنک و رنگ‌ها حسابی در طبیعت خودنمایی می‌کنند. البته حجم بارندگی هم زیاد است و اگر چندان میانه خوبی با باران ندارید شهریور و مهر را برای سفر انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید از مزیت خلوت بودن و زیبایی دو چندان طبیعت استفاده کرده و این سفر رویایی را شروع کنید.

زمستان‌های این منطقه هم به‌دلیل قرار گرفتن شهر در امتداد رشته کوه‌های البرز بسیار سرد است. در این فصل، سفر چندان توصیه نمی‌شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389237

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]