1

جام حذفی فوتبال| جنگ صنعتی‌ها برای جام آخر!/ تقابل غول‌کش‌ها

  • کد خبر : 389344
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ۱۴ روز پس از پایان فصل بیست‌و‌سوم لیگ برتر، جام حذفی فوتبال ایران مرحله نیمه نهایی خود را با حضور چهار تیم صنعتی آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان پشت سر می‌گذارد تا چهره فینالیست‌های این دوره از مسابقات جام حذفی مشخص شود. چهار […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ۱۴ روز پس از پایان فصل بیست‌و‌سوم لیگ برتر، جام حذفی فوتبال ایران مرحله نیمه نهایی خود را با حضور چهار تیم صنعتی آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان پشت سر می‌گذارد تا چهره فینالیست‌های این دوره از مسابقات جام حذفی مشخص شود. چهار تیمی که در لیگ برتر توفیق خاصی به دست نیاوردند، حالا برای اعاده حیثیت و تصاحب تنها جام باقیمانده این فصل فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند. در زیر نگاهی به این دو مسابقه می‌اندازیم:

* سپاهان اصفهانگل‌گهر سیرجان
زردپوشان اصفهانی به‌عنوان یکی از ضلع‌های اصلی مثلث قهرمانی لیگ برتر، در بین سه تیم مدعی، پایین‌تر از پرسپولیس و استقلال در جایگاه سوم لیگ قرار گرفتند تا تنها امیدشان در فصل جاری به جام حذفی خلاصه شود. تیم پُرستاره مورایس که مسیر دشوارتری نسبت به حریف سیرجانی خود طی کرده است، در مراحل گذشته به ترتیب شمس آذر قزوین، استقلال ملاثانی و ملوان بندر انزلی را برای رسیدن به نیمه نهایی از پیش برداشته و حالا با توجه به حذف پرسپولیس و استقلال، مدعی اصلی قهرمانی در جام حذفی محسوب می‌شود.

در سوی مقابل اما گل‌گهر سیرجان پس از پشت سر گذاشتن یک فصل پُر فراز و نشیب، لیگ را در جایگاه نهم جدول به اتمام رساند. این تیم در مراحل گذشته جام حذفی نیکا پارس چالوس، فجر سپاسی شیراز و هوادار را شکست داده و کار چندان سختی برای حضور در نیمه نهایی جام حذفی نداشته است و قطعاً فردا سخت‌ترین دیدار خود را در این مسابقات پیش رو خواهد داشت. برای مارینوس اوزونیدیس که در لیگ برتر نتایجش با گل‌گهر مطابق انتظار نبوده، این مسابقه تعیین‌کننده است. شاید این آخرین بازی او در ایران باشد، مردی که آمد تا تیمی مدعی بسازد، اما تیم تحت هدایتش درجا زد.

* آلومینیوم اراکمس رفسنجان
جدال مجتبی حسینی و محرم نویدکیا به‌عنوان دو مربی جوان و موفق فوتبال ایران قطعاً یکی از جذابیت‌های نیمه نهایی جام حذفی خواهد بود. دو مربی که عملکرد موفقی نیز در فصل بیست‌و‌سوم لیگ برتر داشتند و تیم‌شان را تا این مرحله از جام حذفی نیز رسانده‌اند. آلومینیوم که به‌عنوان تنها تیم‌ نیم‌فصل دوم لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس شده بود، در جام حذفی نیز در مرحله یک هشتم نهایی دست به کار بزرگی زد و سرخ‌های پایتخت را از این مسابقات کنار زد تا حالا در مرحله نیمه نهایی به مصاف مس رفسنجانی برود که دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال را حذف کرده است.

تیم مس رفسنجان نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی استقلالِ جواد نکونام را از پیش رو برداشت، همان مسابقه‌ای که همزمان شد با آغاز تحول تیم مس با نویدکیا. این تیم جایگاه دهمی لیگ برتر را نیز به خود اختصاص داد و حالا چند روز پس از توافق نویدکیا برای ادامه همکاری با رفسنجانی‌ها، در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف حریف اراکی خود خواهد رفت. حامد لک به دلیل محرومیت نمی‌تواند مس رفسنجان را در این بازی همراهی کند.

برنامه دو دیدار امروز نیمه نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

* سپاهان اصفهان – آلومینیوم اراک، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* آلومینیوم اراک – مس رفسنجان، ساعت ۲۰، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389344

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]