3

ماجراجویی در جنوب لبنان، آخرین تکاپوهای نتانیاهو برای فرار از بحران

  • کد خبر : 389685
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۳۸

کارشناس مسائل منطقه معتقد است ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو با حمله به جنوب لبنان درصدد برهم زدن شطرنج در اراضی اشغالی و انتقال بحران به خارج از این منطقه هستند. تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حاکی از ناکامی‌ها و شکست‌های نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در عدم دستیابی به اهدافش است. از […]

کارشناس مسائل منطقه معتقد است ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو با حمله به جنوب لبنان درصدد برهم زدن شطرنج در اراضی اشغالی و انتقال بحران به خارج از این منطقه هستند.

تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حاکی از ناکامی‌ها و شکست‌های نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در عدم دستیابی به اهدافش است. از آنجایی که این رژیم نمی‌تواند بحران‌های داخلی و بیرونی خود را حل کند با گسترده‌تر کردن فضای درگیری در منطقه تلاش‌ می‌کند تا بر ناکامی‌های خود سرپوش بگذارد. 

در روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی «طرح‌های حمله به لبنان» را تصویب کرد که با واکنش‌هایی حتی از سوی حامیان خود مواجه شد. وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که ایالات متحده خواهان جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. 

این تصمیم رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که حزب‌الله لبنان ویدئویی تحت عنوان «آنچه هدهد آورد» را منتشر کرد که شامل اطلاعات هوایی از مواضع رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی، سیستم‌های دفاع هوایی از جمله سامانه‌های گنبد آهنین، پایگاه نیروی دریایی و خلیج حیفا است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد پهپادهایش از پدافند هوایی دشمن عبور کرده و پس از انجام ماموریت بدون شناسایی به آشیانه برگشته است.

همچنین «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون طی گفت‌وگویی تاکید کرد که اولویت آمریکا دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک است که منجر به کاهش تشدید تنش در مرز با لبنان شود. 

نتانیاهو سعی می‌کند بحران را به خارج از فلسطین اشغالی انتقال دهد

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات جنوب لبنان و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه اظهار کرد: «در روزهای اخیر چهار نفر از فرماندهان میدانی حزب الله ترور شدند،. تجربه نشان داده هرگاه رژیم صهیونیستی با بحران داخلی مواجه شده تلاش کرده تا این بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند. در واقع نتانیاهو در آخرین مرحله سعی می‌کند با برهم زدن شطرنج اراضی اشغالی بحران را به خارج از این منطقه انتقال دهد». 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین افزود:‌ «نتانیاهو تلاش می‌کند تا بازیگران منطقه‌ای را وارد سلسله مذاکراتی برای خروج از این بحران‌ها کند،‌ البته با توجه به آمادگی و توانمندی حزب الله بعید است بتواند به نتیجه رسیده و یا اقدامی انجام دهد». 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز روز چهارشنبه و در مراسم یادبود «حاج ابوطالب»، فرمانده شهید مقاومت گفت «ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم و دشمن می‌داند چه چیزی در انتظارش است؛ اگر بخواهد جنگ را تحمیل کند مقاومت بدون هیچ محدودیتی خواهد جنگید.».

ماجراجویی در جنوب لبنان، آخرین تکاپوهای نتانیاهو برای فرار از بحران
سخنرانی روز چهارشنبه سید حسن نصرالله

اسرائیل در آینده نزدیک وارد چرخه فروپاشی خواهد شد

شکست‌های رژیم صهیونیستی در عملیات‌های میدانی و همچنین اختلاف شدید درون این رژیم موجب شد تا برخی از فرماندهان ارشد این رژیم استعفا دهند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم پس از درخواست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای پیوستن به کابینه جنگ، این کابینه را منحل کرده است.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از یک منبع آگاه نوشت واشنگتن با ارسال پیامی برای مقامات تل‌آویو بر ضرورت حضور نداشتن بن‌گویر و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کابینه جنگ تاکید کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم نگرانی خود را نسبت به احتمال ملحق شدن آن‌ها به کابینه جنگ اعلام کرد.

هانی‌زاده همچنین در تحلیل خود از انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: با گذشت بیش از هشت ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی نتانیاهو در تغییر معادله جنگ غزه، اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که نتانیاهو ناچار خواهد شد یک سلسله تغییراتی را در کابینه جنگی انجام دهد. 

وی تصریح کرد: فروپاشی کابینه جنگ بعد از استعفای وزرای ارشد، شرایط را به سمتی می‌برد که اکنون نوبت کابینه نتانیاهو شده و به دلیل اختلاف‌نظرهایی که در میان احزاب ائتلافی به وجود آمده، احتمال دارد در آینده احزاب با اعمال فشار بیش‌تر به نتانیاهو،‌ انحلال کابینه را رقم بزنند. 

ماجراجویی در جنوب لبنان، آخرین تکاپوهای نتانیاهو برای فرار از بحران
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این‌که «یائیر لاپید» رئیس خالفان کابینه تلاش کرد تا از طریق حمله همه جانبه سیاسی به نتانیاهو او را وادار به استعفا کند،‌ گفت: طی روزهای اخیر و بعد از شکست اخیر نتانیاهو در آزادی گروگان‌ها در اردوگاه النصیرات که تظاهرات گسترده شد، انحلال کابینه جنگی لطمه بزرگی به حیثیت سیاسی نتانیاهو وارد ساخته که شرایط را به گونه دیگری رقم زده است.

هانی‌زاده در پایان با تاکید بر این‌که اسرائیل در آینده نزدیک وارد چرخه فروپاشی خواهد شد، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیارد دلار در طول این مدت هزینه کرده و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان در خارج از منطقه هستند که آواره جنگی محسوب می‌شوند، از این رو نتانیاهو در تلاش است تا خود را از این شرایط خارج کند. 

انتهای پیام 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389685

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]