2

اجلاس عدم تعهد بهترین فرصت برای مقابله با تحریم‌هاست

  • کد خبر : 38978
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

ارسلان فتحی‌پور گفت:تمایل ما این است که کشورهای عدم تعهد زمینه مقابله با تهدیدات اقتصادی نظام سلطه را فراهم کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجلاس عدم تعهد بهترین فرصت برای مقابله با تحریم‌هاست، باید با روشنگری نسبت به غیرقانونی بودن تحریم‌ها، راهکارهای خنثی کردن آنها را بررسی کنیم.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شانزدهمین دوره اجلاس جنبش عدم تعهد که قرار است از ۵ الی ۱۰ شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار شود، گفت: ایران در نظر دارد، جنبش عدم تعهد را به خودکفایی و استقلال اقتصادی سوق بدهد؛ تمایل ما این است که کشورهای عدم تعهد زمینه مقابله با تهدیدات اقتصادی نظام سلطه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جهان و تلاش آمریکا و همپیمانانش برای جنگ اقتصادی علیه کشورهای مستقل، بررسی تعاملات اقتصادی کشورهای عدم تعهد را ضروری کرده است، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان ۱۱۸ کشور جهان در تهران می‌تواند علاوه بر شکست ادعاهای دشمنان انقلاب اسلامی، زمینه تعاملات اقتصادی ایران با هم‌پیمانانش را بیش از گذشته فراهم کند.

فتحی‌پور در پاسخ به این سؤال که “راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم های اقتصادی در اجلاس عدم تعهد چیست”، تصریح کرد: در بحث نفت، علی‌رغم اینکه ایران مشکل چندانی برای فروش نفت خود ندارد، تلاش خواهد کرد تا برای بهبود وضعیت فروش نفت با سایر کشورها وارد مذاکره شود.

فتحی‌پور با تاکید بر اینکه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دوسوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: اساساً معتقدیم که اجلاس جنبش عدم تعهد نباید صرفاً یک نشست سیاسی باشد؛ امروز مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی به مسئله اول کشورها و مردم جهان تبدیل شده است بنابراین در اجلاس عدم تعهد، ایران از تمام ظرفیت خود برای بررسی راهکارهای مختلف برای بهبود شرایط اقتصادی در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بهره خواهد گرفت.

وی مقوله بحران گرانی مواد غدایی را از جمله مشکلات امروز جهان دانست و تصریح کرد: به طور مثال، جنبش عدم تعهد می‌تواند درباره مواد غذایی و نیاز کشورها رایزنی کند. ایران در اجلاس آمادگی خود را برای برطرف کردن نیاز کشورهای مختلف به مواد غذایی اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اجلاس عدم تعهد بهترین فرصت ایران برای مقابله با تحریم‌هاست؛ باید در دیدارهایی که با مقامات کشورهای عضو عدم تعهد داریم نسبت به غیرقانونی بودن تحریم‌ها روشنگری کنیم و در مقابل برای ناکارآمدتر کردن تحریم ها با آنها به گفت‌وگو بنشینیم.

وی در پایان گفت: یکی از نکاتی که لازم است در اجلاس عدم تعهد مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد، بیان واقعیات ایران است. باید به کشورهای مختلف بگوییم که ایران در مقابل تمام تلاش آمریکا، هنوز هم در حوزه اقتصاد قدرتمند است و به راحتی می‌تواند بر تهدیدها و تحریم‌ها غلبه کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]