2

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

  • کد خبر : 389958
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی پورمحمدی در نشست خبری روز یکشنبه – سوم تیر- گفت: برنامه دولت قرار نظم و انضباط و تعهدات و جدیت در برنامه‌ها و رعایت حقوق همه است. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مجموعه توانمندی در عرصه اطلاع رسانی و بخش‌های مختلف تولید و محتوا برخوردار هستیم، […]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی پورمحمدی در نشست خبری روز یکشنبه – سوم تیر- گفت: برنامه دولت قرار نظم و انضباط و تعهدات و جدیت در برنامه‌ها و رعایت حقوق همه است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مجموعه توانمندی در عرصه اطلاع رسانی و بخش‌های مختلف تولید و محتوا برخوردار هستیم، برنامه من تقویت جایگاه خبرنگاری و اطلاع رسانی در کشور است.

وی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای شفافیت و اطلاعات و نظارت عام و پرسرعت تر از نظارت ساختارها و سازمان هاست و نظارت افکار عمومی فوق العاده تعیین کننده است.

پورمحمدی افزود: جامعه خبرنگاری نیازمند محیط باز و جسارت است. اجازه ندهیم جسارت خبرنگاران گرفته شود. تجربه نشان داده که نکات مثبت تلاش و تحرک خبرنگاران بیشتر از نکات ضعف آنهاست و نقد هم جامعه را زنده نگه می‌دارد.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

بحث حجاب مقوله دینی و فرهنگی است

پورمحمدی در مورد شیوه مواجهه دولت متبوع خود با مسائل، افزود: بلوک بندی‌های سیاسی که به کار می‌رود قطعی نیست. آنچه مهم است موضع روشن هر نامزد است که در این روزها مواضع خودم را بیان کنم. آنچه که نسبت به بانوان و شان زنان در جامعه است افتخار می‌کنیم. بحث حجاب مقوله دینی و فرهنگی است و به آن احترام می‌گذاریم. باید خارج از فضای تنش و ستیز به آن بپردازیم.

راه شهید رئیسی را دنبال می‌کنم

پورمحمدی در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: هر دولتی جایگاه خودش را دارد، شهید رئیسی یک سبک مطلوب را با مردم داشته و حتماً این سبک را ادامه خواهم داد اما در سیاست‌های اجرایی سبک خاص خود را دارم، مذاکرات هسته‌ای حق ماست و با تمام توان از ظرفیت‌های بین المللی و دیپلماتیک استفاده خواهم کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد ائتلاف با پزشکیان گفت: جبهه من روشن است من متعجبم از سوال شما؛ من صاحب یک گفتمان روشن در کشورم و آن گفتمان انقلاب بدون حاشیه‌هاست، من معتقدم باید بازگشت جدی به گفتمان نظام و انقلاب داشته باشیم و این را رسالت خودم می دانم.

رئیسی شهید نمیشد، پا به عرصه انتخابات نمی‌گذاشتم

پورمحمدی در مورد اقبال عمومی رای مردم نسبت به خود، افزود: اگر این حادثه ناگوار سقوط بالگرد رئیس‌جمهور پیش نمی‌آمد، هرگز پا در این عرصه نمی‌گذاشتم. این حادثه به دلایلی من را موظف کرد که پا در این عرصه بگذارم. گفتمان شفافی را بیان کردم. زمان ما کم است که اگر بیشتر شود شرایط بهتر خواهد بود. تمام توان را گذاشته‌ام سردی فضا را بشکنم. رهبری مهمترین مساله را مشارکت قرار دادند. البته مردم ما تا حدودی دلسرد شدند و ما باید تلاش کنیم این فضا تغییر کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد حمله قرار گرفتن در مناظره‌ها گفت: آنها حس می‌کنند من قدرت جا به جایی فضایی سیاسی کشور را دارم و نگران هستند.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

وامدار گفتمان انقلاب هستم

پورمحمدی در مورد فیلترینگ، گفت: ظرفیت دولت در بحث سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در این حوزه بالاست و اگر اراده کافی داشته باشد می‌تواند قاطع عمل کند، فیلترینگ و وی پی ان بازی نابهنجاری است که پول را به سمت مافیای وی پی ان می‌برد و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد اما من خوشبین هستم که موفق خواهم شد تا شبکه ملی و فیبر نوری را توسعه دهم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما با همه دولت‌ها دوست هستید، مشی سیاسی خود را چگونه تعریف می‌کنید؟ گفت: رویکردها و مواضع سیاسی من این است که خودم را وامدار گفتمان انقلاب می دانم. امام، رهبر انقلاب، شهید بهشتی و شهید مطهری مربع اندیشه فکری من است. در دولت میرحسین موسوی رئیس اداره ضد جاسوسی کشور بودم و با توجه به اینکه اختلاف نظر داشتیم، اما کارکردیم.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

با کسی دعوا ندارم

پورمحمدی توضیح داد: در دولت آقای هاشمی رفسنجانی مذاکرات خارجی را برعهده داشتیم، اما با نظر رهبری هماهنگ بودیم در دولت خاتمی کنار گذاشته شدم اما این نظر آقای خاتمی نبود، بلکه اطرافیان دخیل بودند.

وی اضافه کرد: در دولت احمدی‌نژاد پستی به من پیشنهاد دادند، اما قبول نکردم بعد با نظر رهبری قبول کردم. در دولت آقای روحانی هم پیشنهاد قوه قضاییه برای وزارت دادگستری به من داده شد بعد با رضایت آقای روحانی به کار دعوت شدم، من با کسی دعوا ندارم، عملکرد من در دوران وزارت کشور، وزارت دادگستری و رئیس سازمان بازرسی به گواه دوستان مثبت داشتم.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

مشکل FATF را حل خواهم کرد

پورمحمدی در مورد برنامه‌های سیاست خارجی خود گفت: اسرائیل را رژیم غاصب و اشغالگر و رژیم آمریکا را دولت مستکبر می‌دانم. البته موضع بنده با آمریکا این نیست که همیشه به صورت تخاصم با او رفتار کنیم. با تغییر رفتار این کشور قاعدتا به مذاکره و رابطه با این کشور فکر می کنم. معیارم در تعامل با آمریکا احترام متقابل و رعایت حقوق ملت ایران است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اولویت سیاست خارجی کشورهای جهان اسلام و کشورهای پیرامونی و همسایگانمان هستند. اگر سیاست‌هایمان را در منطقه همگراتر کنیم در سیاست و اقتصاد جهانی موثرتر خواهیم شد و بنده این خط را ادامه خواهم داد. اجازه نخواهم داد کسی به سفارت و جاهای دیگر حمله کند و فریب تفرقه افکنی‌های دشمنان و رقبا را هم نخواهیم خورد.

وی‌ گفت: مشکل FATF را حل خواهم کرد تا مشکلات آن با کشورهای روسیه و چین و سایر کشورها حل شود. باید جسارت تصمیم گیری داشت. دستورالعمل‌های FATF را عمل کردیم، اما در باشگاه آن حضور ندارم. بنده این مساله را حتما حل خواهم کرد.

وکیل مدافع دولت‌های گذشته نیستم

پورمحمدی با اشاره به شیوه مناظره‌ها اظهار داشت: باید مدافع گذشته باشیم ولی وکیل مدافع دولت‌ها نیستم؛ خطاها زیاد بوده و نباید تکرار شود و بلکه باید اقرار کرد. بنا نیست در مناظرات پاسخ هر حرفی را بگویم، بلکه باید وظایف خود را بگویم و از نقاط قوت دولت‌ها دفاع کرده و این را دنبال می‌کنم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: گرایش‌ها بر من تحمیل نمی‌شود و البته مدیرانی که گرایش فکری نزدیک‌تری دارند با استفاده می‌کنم، چون بالاخره در بلوک اصولگرایی هستم.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

شرق در روابط خارجی ما جایگاه ویژه‌ای دارد

پورمحمدی در پاسخ به خبرنگار رسانه چینی در خصوص نگاه سیاست خارجی دولتش گفت: ما حتما یک سیاست متعادل خواهیم داشت. ایران کشور بزرگ، توانمند و با بازار بزرگی است و طبعا روابطمان را با کشورهای دیگر توسعه خواهیم داد. هر کشوری که آماده همکاری بیشتری با ما باشد مثل چین و روسیه که اقبال بیشتری به روابط ما نشان دادند؛ از آنها استقبال خواهیم کرد. در بلوک بندی جدید جهانی شرایط جدید را بیشتر درک کنیم و کشورهای شرقی در روابط ما جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

دولت نباید در اقتصاد دخالت کنند

پورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد دخالت دولت در اقتصاد گفت: مقوله حقوق و دستمزد و بیمه به اقتصاد و پایه‌های اقتصادی برمی‌گردد. باید اقتصاد را از این بن‌بست خارج کنیم. قفل اقتصاد در هر صورت باید باز شود، ما به گفتمان اقتصاد مقاومتی که ۱۰ سال پیش مطرح کردند نتوانستیم اجرای خوبی داشته باشیم. تنازعات، بلوک‌بندی‌های داخلی و گرایش‌های مزاحم بی‌هویت در رشد و توسعه اقتصاد سنگ‌اندازی شده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت نباید در اقتصاد دخالت کنند. اقتصاد ما نباید دولتی باشد. وقتی دولت نباید بیاید یعنی دولتی‌ها، شبه‌دولتی‌ها و خصولتی‌ها و … نباید بیایند. چرا ما اجازه دهیم مجموعه دولتی با منابع دولتی رقیب مردم شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد ما باید تکان بخورد، در چند سال گذشته خود تحریمی به تحریم بیرونی کمک کرده است؛ سیاست یارانه‌ای در ۱۲ سال گذشته تشدید و تقویت تحریم‌کنندگان بوده است. ما زمانی که تحریم می‌شویم باید مصرف خودمان را کنترل کنیم نه اینکه بیشتر مصرف و منابع را اصراف کنیم.

پورمحمدی تاکید کرد: خوشحالم که دولت شهید رئیسی نظام تامین اجتماعی را تقویت کرد. نفس کار و سیاست حتما مثبت است. رمز حل مشکل اقتصاد است. در تمام جلسات مناظراتی تاکید می‌کنم اقتصاد را دریابید و اصل را اینجا بگذارید، برنامه‌های متعدد و جزئی است، مثل «آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچ» است. فکر می‌کنم با مردم می‌توانیم قهرمان شویم اگر به یک گفتمان و نگاه و اعتماد مشترک برسیم.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

اقتصاد ایران به تصمیمات سخت نیاز دارد

پورمحمدی تاکید کرد: تصمیمات سخت خواهم گرفت ولی یک حرف می‌زنم امروز اقتصاد ایران به تصمیمات سخت نیاز دارد. مردم از ما صداقت ببینند و تمام ظرفیت‌ها را در خدمت آوردیم و از همه ظرفیت‌های ملی استفاده می‌کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: مردم اگر در ما صداقت ببینند، پای ما حرف‌های خوب می‌ایستند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند. رهبری معظم در صحنه‌های سخت با اعتمادسازی از گردنه‌ها عبور داد. در سهمیه‌بندی بنزین که مهمترین طرح کلان در آن زمان بود اعتماد به ما کردند با اینکه طرح ناقص بود.

وی تاکید کرد: اقتصاد امروز ایران نیازمند تصمیمات سخت است. در سهمیه‌بندی بنزین یک تصمیم سخت بود و ۶ ماه برای آن کار کردیم و خانواده من هم نمی‌دانستند که سهمیه بندی بنزین است تا باک بنزین پر کنند. اگر با مردم صادق باشیم آنها نیز ما با همراه می‌شوند.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

به سمت نرخ ارز یگانه برویم

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص برنامه دولتش برای ثبات ارز گفت: بحث ارز متاسفانه نگران کننده است. حتما به مصلحت است که برای جلوگیری از فساد که رانت‌های بسیار زیادی ایجاد کرده و هم برای افکار عمومی و اقتصاد هزینه داشته است؛ به سمت نرخ ارز یگانه باید برویم.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از فساد و ایجاد رانت‌ها و بی‌عدالتی باید روی نرخ ارز واحد متمرکز شویم و باید سعی کنیم بازار دیکته کند ولی چون در شرایط سخت هستیم، شاید راحت نتوانیم این کار را انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سیاست من فاصله گرفتن از تنوع ارز است، اما در تولیدات جهت مصارف عامه مجبوریم از ارز ترجیحی استفاده کنیم؛ همان طور که کشورهایی مثل چین ۲۴۰ میلیارد ارز ترجیحی به جامعه خود تزریق کرده است.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

با بچه‌های ولایی، حزب اللهی و کاربلد کار می‌کنم

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی‌های برخی کارشناسان مبنی بر اینکه وی و پزشکیان یک سبد رأی دارند، اگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدید از پزشکیان استفاده خواهید کرد؟ بیان کرد: این رویکرد را تشویق و تکرار نکنید. از دوستان اصولگرا توقع دارم این حرف را که دیگران می‌گویند، تکرار نشود. در دولتم با بچه‌های ولایی، حزب اللهی و کاربلد کار می‌کنم و بخش زیادی از دولتم این افراد خواهند بود.

پورمحمدی: مشکل FATF را حل می‌کنم/ وکیل مدافع دولت‌ها نیستم+ فیلم و عکس

پزشکیان آدم خوبی است ولی نه برای ریاست جمهوری

پورمحمدی اظهار داشت: پزشکیان آدم خوبی است ولی نه برای ریاست جمهوری؛ آقای ظریف دیپلمات خوبی است و اگر مربی خوبی داشته باشد، بازیکن خوبی است ولی نمی‌تواند راهبری داشته باشد. در جمع اصولگرایان و اصلاح‌طلبان امثال آقای ظریف را زیاد داریم. مدیر عالی کشور باید مربی خوبی باشد و از ظرفیت‌ها استفاده کند؛ بازیکن‌ها می‌توانند از گروه‌های مختلفی باشند ولی مربی این بازیکنان را جمع کرده و خروجی مطلوب می‌گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نباید گفتمان را از دست داد؛ من گفتمان انقلابی دارم و اصرار دارم که این گفتمان کشور را تا اینجا آورده است. این سخت به این معنا نیست که بلوک‌بندی سیاسی و دیوارکشی داشته باشیم. مردم هم همین را می‌خواهند؛ برخی که هنوز جو انتخاباتی ندارند، نمی‌دانند ما این موارد را باور داریم. اگر جامعه ایمان بیاورد که این سخنان من صادقانه است، بخش مهم کسانی که انگیزه مشارکت ندارند، مشارکت می‌کنند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=389958

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]