1

سفیر ایران در مالزی: روابط تهران-کوالالامپور به رشد خود ادامه می‌دهد

  • کد خبر : 390147
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

سفیر ایران در مالزی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت استقلال ملی برای ۲ کشور مالزی و ایران که مبنای سیاست خارجی و روابط ۲ جانبه آن‌ها بوده است، تاکید کرد که روابط ۲ جانبه میان ایران و مالزی پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ایران نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا،‌ […]

سفیر ایران در مالزی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت استقلال ملی برای ۲ کشور مالزی و ایران که مبنای سیاست خارجی و روابط ۲ جانبه آن‌ها بوده است، تاکید کرد که روابط ۲ جانبه میان ایران و مالزی پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ایران نیز به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ «ولی‌الله محمدی نصرآبادی» سفیر ایران در مالزی  ابراز اطمینان کرد که روابط ۲ جانبه میان ایران و مالزی بر اساس احترام ۲ جانبه و همکاری به رشد خود ادامه خواهد داد.

ایران در پی سانحه سقوط بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور پیشین ایران که به شهادت او و هیات همراه او در این بالگرد منجر شد، در حال آماده شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئن(۸ تیر) در داخل و خارج از کشور، از جمله در کوالالامپور است. انتظار می‌رود که ایران به سیاست خارجی و روابط دوجانبه فعلی خود ادامه دهد.

خبرگزاری برناما گزارش داد: ولی‌الله محمدی بر پیوستگی تاریخی سیاست خارجی ایران تاکید و به تعامل پایدار و روبه‌رشد میان ایران و مالزی و سفرهای ۲ جانبه مقامات بلندپایه آن‌ها، از جمله در دوران ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد.

او همچنین به تبادلات میان هیات‌ها و دیدارهای میان شهید رئیسی و «داتوک سری انور ابراهیم» به عنوان همکاری مداوم اشاره کرد.

محمدی گفت: واقعیت این است که ما ادامه می‌دهیم و من اطمینان دارم که دولت جدید و رئیس‌جمهور جدیدی که روی کار خواهد آمد، ممکن است ایده‌های جدیدی را مطرح کند اما به طور کلی، اصل همان است.»

سفیر ایران درباره تحریم‌های غرب علیه ایران نیز گفت که «ایران ۴۵ سال است تحت تحریم است و این تازگی ندارد. مایلم تاکید کنم که تمام این تحریم‌ها یک‌جانبه بوده و تحریم‌های سازمان ملل و شورای امنیت نیستند.»

او تاکید کرد که بسیاری از این تحریم‌ها، لزوما، نشان‌دهنده اتفاق نظر بین‌المللی نیست.

سفیر ایران در مالزی: روابط تهران-کوالالامپور به رشد خود ادامه می‌دهد
ولی‌الله محمدی نصرآبادی، سفیر ایران در مالزی

سفیر ایران همچنین بر اهمیت استقلال ملی در شکل‌گیری اتحادها و سیاست‌های سودمند تاکید کرد.

او از روابط خارجی متعادل انور، به ویژه از موضع او در زمینه حفظ روابط ۲ جانبه با آمریکا و چین بر اساس منافع ملی نیز تمجید کرد.

سفیر ایران تاکید کرد: تمامی کشورها بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری می‌کنند. این همان جایی است که کشورهای مستقل، مستقل می‌مانند و تصمیم می‌گیرند که چه چیزی به نفع کشورشان است.

وی انتخابات پیش رو در ایران را روندی دموکراتیک توصیف کرد که از ثبت‌نام کاندیداها از ۳۰ مه تا ۳۰ ژوئن آغاز شده و با روند تایید صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان ادامه پیدا کرد که در نهایت، ۶ نفر را به عنوان نامزد رسمی انتخابات تایید کرد.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=390147

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]