0

فروش طلای دست دوم ممنوع شد

  • کد خبر : 390455
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲

  به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران از ممنوعیت رسمی فروش طلای دست دوم خبر داد و افزود: کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف حذف شده و فروش آن در طلافروشی‌ها ممنوع است.  امیریان تصریح کرد: اتحادیه‌ها پس از اطلاع‌رسانی […]

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران از ممنوعیت رسمی فروش طلای دست دوم خبر داد و افزود: کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف حذف شده و فروش آن در طلافروشی‌ها ممنوع است. 

امیریان تصریح کرد: اتحادیه‌ها پس از اطلاع‌رسانی و دادن اخطارهای لازم می‌توانند نسب به اعمال قانون نسبت به واحدهای متخلف اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: پس مطرح شدن موضوع فروش طلای دست دوم و مستهلک در این کمیسیون تخصصی و پیگیری مجدانه موضوع از طریق مکاتبات و جلسات مستمر با وزارت صمت، اداره استاندارد، درخواست کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق مبنی بر حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف به انجام رسید.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع حمایت از تولید کنندگان و همچنین حمایت از مردم و خریداران برای جلوگیری از خرید طلاهای فاقد استاندارد، خوشبختانه این موضوع به انجام رسید و بدین ترتیب هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم ندارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اتحادیه‌های سراسر کشور می‌توانند با اطلاع‌رسانی و ارسال اخطاریه لازم به واحدهای صنفی تحت پوشش خود و مشخص کردن یک ضرب‌الاجل یک ماهه نسبت به اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی برای پلمب و یا ابطال پروانه کسب واحدهای صنفی متخلفی که اقدام به فروش طلای دست دوم بدون استاندارد می‌کنند، اقدام کنند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=390455

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]