1

فعالان اقتصادی به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟

  • کد خبر : 390513
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۵:۲۳

به گزارش تابناک اقتصادی، کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری طی این مدت از برنامه‌های دولت آینده‌شان برای اقتصاد سخن گفتند. این سخنان واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و برخی از منتقدان نسبت به کلی‌گویی اقتصادی در مناظره‌ها نقد داشتند. کامران وکیل، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی معتقد است، هیچ یک از کاندیداها، آمادگی […]

به گزارش تابناک اقتصادی، کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری طی این مدت از برنامه‌های دولت آینده‌شان برای اقتصاد سخن گفتند. این سخنان واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و برخی از منتقدان نسبت به کلی‌گویی اقتصادی در مناظره‌ها نقد داشتند.

فعالان اقتصادی به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟

کامران وکیل، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی معتقد است، هیچ یک از کاندیداها، آمادگی کامل حضور در این رویداد بزرگ را نداشتند و بنا بر شرایط خاص ایجاد شده، اعلام کاندیداتوری کردند.

به گفته وی همچنین مناظره‌هایی که تا این لحظه انجام شده کلی‌گویی داشت که دلیل اصلی آن کمبود زمان برای آماده شدن بود.

وی با تاکید بر این که کاندیدا‌های ریاست جمهوری تا یک ماه پیش اصلا قرار نبوده نامزد شوند، ادامه داد: در کشور ایران معمولا دولت‌ها، دو دوره‌ای هستند و حتی دولت محمود احمدی‌نژاد هم حضور دو دوره ای داشت.

وکیل یادآوری کرد: از آن جایی که کسی تصور نمی‌کرد چنین حادثه‌ای رخ دهد، فکر می‌کنم کاندیداها هیچ کدام آمادگی لازم برای کاندیداتوری را کسب نکردند که کاملا طبیعی است. به همین دلیل، نمی‌توان انتظار داشت برنامه‌ای جامع برای تمام بخش‌های اقتصادی در مناظره ارائه دهند

مدل رفتاری این رئیس جمهور ما را منزوی کرد

وی که کلی‌گویی و نپرداختن به جزئیات اقتصاد را از رویه‌های همیشگی مناظره می‌دانست، تصریح کرد: قاعدتا، برخی کلی‌گویی‌ها مطرح شد، اما این که ما حس کنیم نامزدها، درد یک صنف اقتصادی را به خوبی می‌شناسند ، غلط است. چراکه هیچ یک از آن‌ها به شکل خاص و به طور مستقیم، جزو مسئولان اقتصادی کشور نبودند که به ایراد‌های جزیی اشاره کنند.

بنا بر گفته‌های وکیل، رویکرد حل مشکلات کاندیدا‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند تصمیم بگیرند که قرار است به کدام فرد رای دهند.

این فعال اقتصادی، همچنین معتقد است: عقب‌ماندگی‌ها از برنامه توسعه، ناترازی انرژی، نرخ ارز، تورم و حتی اجرا نشدن سند چشم انداز ۲۰ ساله  یک علت اصلی دارند و آن هم، به نظرم، شیوه رفتار دولت  در جامعه جهانی است. مخصوصا مدل رفتاری دوران احمدی‌نژاد، منجر به انزوای ایران در این جامعه شد.

این جاهلان اقتصادی 

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی تصریح کرد: افرادی که در مناظره‌ها می‌گویند تحریم هیچ اثری در اقتصاد ندارد، جاهلان اقتصادی هستند و کسانی که معتقدند رفع تحریم، منجر به گشایش اقتصادی می‌شود، کاندیدا‌های اصلح بخش خصوصی حساب می‌شوند که باید از میان آنان کاندیدای مورد نظر را انتخاب کرد.

وزیر صمت هم اشراف کافی به بخش صنعت ندارند

وی سنگ محک توانمندی در حوزه اقتصاد را موضع نامزدها در برابر تحریم دانست و توضیح داد: باید تنها به همین اصل توجه کرد؛ وگرنه هر حوزه گرفتاری‌های خاص خود را دارد. نباید انتظار داشت که کاندیدا‌ها به همه حوزه‌ها اشراف داشته باشند. چرا که اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت یا حتی معاون معدنی این وزیر هم اشراف کامل به این حوزه‌ها ندارند؛ بنابراین بخش خصوصی باید کاندیدایی را انتخاب کند که موضع‌گیری صحیحی در برابر تحریم دارد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=390513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]