2

آغاز فصل تازه خاموشی در صنعت/ یک میلیارد دلار خسارت در یک سال؛ برق از سر فولاد پرید

  • کد خبر : 390835
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

به گزارش تابناک اقتصادی، مشکل کمبود برق، دوباره در تابستان گریبان صنایع را گرفت. با وجود این که ایران، سومین دارنده بزرگ انرژی در جهان است اما صنایع کشور  هر سال و با شروع فصل گرما با مشکل کمبود برق و در زمستان‌ها با مشکل کمبود گاز مواجه هستند. این در حالی است که سیاست‌گذار […]

به گزارش تابناک اقتصادی، مشکل کمبود برق، دوباره در تابستان گریبان صنایع را گرفت. با وجود این که ایران، سومین دارنده بزرگ انرژی در جهان است اما صنایع کشور  هر سال و با شروع فصل گرما با مشکل کمبود برق و در زمستان‌ها با مشکل کمبود گاز مواجه هستند. این در حالی است که سیاست‌گذار هر سال، برای روشن نگاه داشتن چراغ  بخش خانگی، برق صنایع را نوبت‌بندی و قطع می‌کند.

برق صنایع قطع شد/ یک میلیارد دلار خسارت قطع برق فولادی‌ها

به گفته سکانداران وزارت نیرو و فعالان اقتصادی، وضعیت برق صنایع در تابستان امسال نسبت به سال گذشته در حوزه شهرک‌های صنعتی تغییر چندانی نکرده است. تنها با جابه‌جایی یک روز کاری در هفته با روز جمعه شهرک‌های صنعتی و وزارت نیرو باهم همکاری خواهند کرد. البته وزارت نیرو اعلام کرده که در مقابل، شهرک‌هایی که با این وزارت خانه همکاری کردند، می‌توانند از تعرفه همکاری با صنعت برق که در قبوض آن‌ها اعمال می‌شود، استفاده کنند.

نوبت‌بندی برق صنایع اعلام شد

 

رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی تابناک مبنی بر نوبت‌بندی برق صنایع اظهار کرد: برنامه نوبت‌بندی برق، به صنایع فولادی ابلاغ شده است. امسال چندین برنامه متفاوت در اختیار شرکت‌های تولیدی فولاد قرار گرفته تا هر یک از شرکت‌های تولیدی، برنامه‌ای که زحمت کمتری برای آنان ایجاد می‌کند، انتخاب کنند.

شهرستانی ادامه داد: دولت برای کاهش مصرف برق صنایع فولادی، از تولیدکنندگان خواسته در زمان خاموشی، تعمیرات کارخانه‌ را انجام دهند.
این فعال حوزه آهن و فولاد بیان کرد: در برنامه جدید از تولیدکنندگان خواسته شده که ۵۵ درصد از فعالیت‌ها را کاهش دهند. دولت، تولیدکنندگان را ملزم کرده که در شش روز، ۵۵ درصد از فعالیت‌ها را کاهش دهیم. قرار است یا سه روز در میان فعالیت کنیم یا این که به ازای هر ۱۸ ساعت تولید، ۱۸ ساعت خاموشی در کارخانه اعمال کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: آمار خاموشی‌های امسال نسبت به سال پیش افزایش نداشت، اما در عمل، این مقدار بیشتر می‌شود، زیرا هر ساله دولت ابتدا یک برنامه را تنظیم می‌کند و بعد از آن  با آرامی برنامه اولیه را سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان، خسارت واردشده از محل قطع برق در سال گذشته را حدود یک میلیارد دلار ارزیابی کرد و توضیح داد: تولیدکنندگان در سال گذشته به دلیل قطعی برق، فرصت تولید یک میلیون تن فولاد را از دست داد که این مقدار معادل یک میلیارد دلار بوده است.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=390835

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]