0

اخذ رای تا آخرین نفر حاضر در شعب خوزستان ادامه دارد/ آغاز شمارش در برخی شعب

  • کد خبر : 391075
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۴۶

به گزارش ایرنا حجت الله دهدشت بامداد شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب رییس جمهور جدید اظهارکرد: فرآیند اخذ رای از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیرماه آغاز شد و با پایان انتخابات در ساعت ۲۴، درب شعب بسته و عوامل اجرایی […]

به گزارش ایرنا حجت الله دهدشت بامداد شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب رییس جمهور جدید اظهارکرد: فرآیند اخذ رای از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیرماه آغاز شد و با پایان انتخابات در ساعت ۲۴، درب شعب بسته و عوامل اجرایی مشغول اخذ رای افراد حاضر در شعب هستند.

وی ادامه داد: هرچه به ساعات پایانی رای گیری نزدیک می شدیم؛ استقبال در شعب روبه افزایش بود به نحوی که در بسیاری از شعب، شاهد ازدحام مردم برای رای دادن بودیم که به رغم تمدید چند باره انتخابات و پایان رسمی رای گیری، همچنان این حضور ادامه دارد.

به گفته دهدشت؛ اگر قانون اجازه می داد، مطمئن بودم که همچنان حضور مردم استمرار می داشت.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه بلافاصله بعد از رای گیری از آخرین نفر حاضر در شعب، مراحل قانونی باز شدن صندوق ها و شمارش آرا آغاز خواهد شد گفت: شمارش آرا با نظارت دقیقی بازرسان و ناظران، نمایندگان قانونی نامزدها و عوامل اجرایی، انجام خواهد شد.

دهدشت ادامه داد: شمارش بعد از اعلام نتیجه هر شعب، در سامانه مربوطه بارگذاری خواهد شد و در ستاد مرکزی انتخابات، نتایج شعب کشور تجمیع و سپس توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نتایج احتمالی و یا اولیه را تکذیب کرد و گفت: هرگونه آمار یا گمانه زنی از نتایج انتخابات صحت ندارد و باید توجه داشت که نتیجه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از سوی سخنگوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان افزود: به هواداران و نمایندگان نامزدها توصیه می شود از هرگونه اعلام نتایج غیررسمی پرهیز کنند و اجازه دهند که نتایج به صورت قانونی اعلام شود.

عوامل برگزار کننده انتخابات خوزستان مشمول مرخصی تشویقی هستند

دهدشت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ادارات و دستگاه های اجرایی آیا در روز شنبه ۹ تیتر تعطیل خواهند بود یادآورشد: ادارت تعطیل نخواهند بود؛ این درحالی است که عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات که کارمند ادارات هستند به دستور استاندار خوزستان روز شنبه از مرخصی تشویقی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: با تشکر از خدمات عوامل اجرایی و نظارت که در برگزاری انتخابات هشتم تیر در خوزستان مشارکت داشتند گفت: این عوامل با تایید فرماندار شهرستان مربوطه مشمول این مرخصی تشویقی خواهند شد.

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت که با انصراف علیرضا زاکانی و سید امیرحسین زاکانی هاشمی در نهایت چهار نامزد شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف رقابت انتخاباتی خود را آغاز کردند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391075

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]