2

پایان زمان قانونی اخذ رأی‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳

  • کد خبر : 391191
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۵

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.   طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.

 

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.

البته کسانی که داخل شعب بودند به داخل هدایت شدند و اخذ رأی از آنان تا آخرین نفر صورت گرفت، سپس باز کردن صندوق‌ها و شمارش آراء آغاز شد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، گفت: طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رأی و هنگام شمارش بلامانع است.

وی افزود: طبق اطلاعیه دیگر زمان اخذ رأی به پایان رسیده است و مسئولین شعب موظف هستند از کسانی که در شعب حضور دارند رأی‌گیری به‌عمل آورند.

اسلامی بیان کرد: براساس قانون انتخابات نامزد پیروز باید اکثریت آرا یعنی نصف به‌علاوه یک را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه که شعب خالی از رأی‌دهندگان باشد آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در داخل و خارج کشور هستند که می‌بایست از بین آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف یک‌نفر را برای تشکیل دولت چهاردهم مأمور و منتخب می‌کردند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و همراهانش ۳۰ اردیبهشت در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

انتهای پیام/+

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391191

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]