1

پیروزی پزشکیان، تیتر یک رسانه‌های روس شد

  • کد خبر : 391481
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

به گزارش روز شنبه ایرنا از مسکو، خبرگزاری‌های تاس، ریانووستی،‌ اسپوتنیک، ار ب کا،‌ ایزوستیا، اینترفکس، لنتا، شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی و میر، پایگاه خبری روزنامه گازتا و همچنین راسیسکایا گازتا و شمار دیگری از رسانه‌های روس به بازتاب مهمترین رخداد سیاسی سال ۱۴۰۳ ایران پرداختند. خبرگزاری تاس در گزارشی در این زمینه نوشت: مسعود […]

به گزارش روز شنبه ایرنا از مسکو، خبرگزاری‌های تاس، ریانووستی،‌ اسپوتنیک، ار ب کا،‌ ایزوستیا، اینترفکس، لنتا، شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی و میر، پایگاه خبری روزنامه گازتا و همچنین راسیسکایا گازتا و شمار دیگری از رسانه‌های روس به بازتاب مهمترین رخداد سیاسی سال ۱۴۰۳ ایران پرداختند.

خبرگزاری تاس در گزارشی در این زمینه نوشت: مسعود پزشکیان، نامزد جناح اصلاح طلب، وزیر سابق بهداشت، در دور دوم انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران پیروز شد؛ این را محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات ایران اعلام کرد.
خبرگزاری تاس، ساعتی بعد بیانیه منتخب ملت ایران را منتشر کرد و نوشت: پزشکیان از اعتماد حامیان و مردم به وی تشکر کرد.

خبرگزاری ریانووستی نیز خبر مرتبطی با عنوان “پزشکیان اصلاح طلب پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران شد” را به عنوان تیتر یک برگزید.
این رسانه روس با اشاره به جزئیات نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشت:‌ مسعود پزشکیان، اکنون ۶۹ ساله، سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده پنج دوره اخیر مجلس شورای اسلامی است.
ریانووستی نوشت:‌ پزشکیان که یک پزشک حرفه ای است، در دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی (۱۳۸۴-۱۳۸۰) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بود.

خبرگزاری اینترفکس نیز در گزارشی نوشت: جمعه ۱۵ تیرماه، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد و بر اساس نتایج شمارش آرا، مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

خبرگزاری اسپوتنیک فارسی نیز خبرهای جداگانه‌ای مرتبط با نتیجه انتخابات ایران منتشر کرد و از قول پزشکیان منتخب ملت این تیتر را برگزید: ما به همه دست دوستی خواهیم داد و از همه برای اعتلای کشور استفاده خواهیم کرد.
این رسانه روس همچنین گزارش دیگری با این عنوان منتشر کرد:‌ مراسم تحلیف پزشکیان چه زمانی برگزار می‌شود؟
این رسانه به نقل از یک عضو هیئت رئیسه مجلس ایران اظهار داشت که در صورت خواست تیم رئیس‌جمهور منتخب و با وجود تعطیلی مجلس، آمادگی برگزاری مراسم تحلیف را داریم.

خبرگزاری ار ب کا نیز در گزارشی نوشت: مسعود پزشکیان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.
این رسانه روس در ادامه مصاحبه ای از یک کارشناس منتشر کرد که معتقد است نتیجه انتخابات ایران تغییر چندانی در روابط مسکو – تهران ایجاد نخواهد کرد.

رأی گیری از هموطنان ایرانی ساکن مسکو ، جمعه ۱۵ تیرماه در اقامتگاه سفارت ایران در روسیه

شبکه تلویزیونی راشاتودی RT هم ضمن انتشار نتیجه انتخابات ایران به نقل از میخائیلوف کارشناس مسائل سیاسی گزارش داد: پیروزی پزشکیان در ایران قابل انتظار بود.
این کارشناس روس به این شبکه تلویزیونی گفت:‌ اخیراً مشخص شده بود که ایران به نوعی به تنوع در روابط خود با جهان نیاز دارد و پزشکیان دقیقا همان کسی است که می‌تواند این مأموریت را دنبال کند.

پایگاه خبری روزنامه راسیسکایا گازتا نیز پیام تبریک پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به عنوان تیتر یک خود برگزید. 
به نوشته این روزنامه، رئیس جمهور روسیه برای گسترش بیشتر همکاری های سازنده دوجانبه با تهران در همه زمینه ها ابراز امیدواری کرد.

همچنین پایگاه خبری لنتا ضمن انتشار نتیجه انتخابات کشورمان نوشت: مسعود پزشکیان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران، رقبای سیاسی خود را برادر خواند.
این رسانه روس به نقل از پزشکیان نوشت: من دست دوستی را به سوی همه دراز خواهم کرد و همه را در توسعه کشور مشارکت خواهم داد. 

خبرنگار شبکه تلویزیونی میر روسیه در حال تهیه گزارش از شعبه اخذ رأی مسکو

خبرگزاری ایزوستیا، پایگاه خبری تلویزیون میر و روزنامه گازتا نیز عنوان مشابهی را برای خبر خود برگزید: پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران، رقبای خود را برادر خواند. 

به گزارش ایرنا، با پایان فرآیند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد حاضر شد و گزارش پایانی از نتایج شمارش آرا را ارائه کرد.

بنا بر این گزارش، از تعداد کل آرا ماخوذه شمارش و تجمیع شده ۳۰۵۳۰۱۵۷ رأی، آرای آقای مسعود پزشکیان ۱۶۳۸۴۴۰۳ رأی و آرای آقای سعید جلیلی ۱۳۵۳۸۱۷۹ رأی و میزان مشارکت ۴۹.۸ درصد اعلام شد. 
بر همین اساس، مسعود پزشکیان به عنوان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، معرفی شد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391481

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]