1

علی اف:باکو همواره از پاکستان در قبال مسئله کشمیر حمایت کرده

  • کد خبر : 391489
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان که به پاکستان سفر کرده است در نشست خبری با محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد با بیان اینکه برادری ما از قرن ها پیش بر اساس احساسات عمیق مردم ما نسبت به یکدیگر است، گفت: این ارتباط سرمایه بزرگی است. امروز روابط […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان که به پاکستان سفر کرده است در نشست خبری با محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد با بیان اینکه برادری ما از قرن ها پیش بر اساس احساسات عمیق مردم ما نسبت به یکدیگر است، گفت: این ارتباط سرمایه بزرگی است. امروز روابط برادرانه پاکستان و آذربایجان بر همین اساس استوار است.

وی افزود: ما برادر و دوست هستیم. در هر کسب و کار، در هر نهاد بین المللی، در هر موضوع بین المللی از یکدیگر حمایت می کنیم. مثلاً برادران ما در ابتکار ما از ما حمایت می کنند و همین حمایت دوطرفه است.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه حمایت بی چون و چرای ما از موضوع جامو و کشمیر، تعهد ما به برادری و نیز قوانین بین المللی است، اظهار داشت: حقوق کشمیری ها برای دهه ها نادیده گرفته شده و نقض شده است. قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به وضوح چگونگی حل این موضوع را توضیح می دهد. اما متاسفانه هیچ سازوکار اجرایی برای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد. با این حال ما به عنوان برادر و دوست همیشه در کنار شما برادرانمان در کشمیر خواهیم بود و در کنار حقوق و عدالت بین المللی خواهیم بود. من مطمئن هستم که عدالت پیروز خواهد شد.

شهباز شریف: پاکستان همواره از آذربایجان در قبال قره باغ حمایت کرده است

شهباز شریف نیز در این نشست با بیان اینکه پاکستان همواره از موضع آذربایجان در قبال قره باغ حمایت کرده و پیروزی شما نمونه ای از ظهور همه جانبه عدالت است، گفت: پاکستان برای چندین دهه همیشه از آرمان شما حمایت کرده است.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه آذربایجان همواره از آرمان به حق کشمیری ها حمایت کرده است، گفت: اشاره من به میلیون ها نفری است که بیش از هفتاد سال برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت مطابق با قطعنامه های کشور فداکاری های بزرگ انجام داده اند. آذربایجان و ترکیه در کنار سایر کشورهای خاورمیانه، کشورهای دوست و برادری بوده اند که از آرمان به حق کشمیر حمایت می کنند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391489

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]