3

نخستین ماهواره ساخت ترکیه به مدار زمین رفت

  • کد خبر : 391497
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون۹ همراه ماهواره «ترک ست ۶A» در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه گرینویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد. بوستر نخست فالکون۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این پانزدهمین پرتاب […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون۹ همراه ماهواره «ترک ست ۶A» در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه گرینویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد. بوستر نخست فالکون۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این پانزدهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

در این میان بوستر بالایی موشک ماهواره ترک ست ۶A را همچنان به مدار انتقال ژئوسنکرون برد و حدود ۳۵.۵ دقیقه پس از پرتاب آن را رها کرد.

پس از این مرحله ماهواره ترکیه ای به سمت مدار نهایی خود می رود و به مدت یک ماه آزمایش ها و کنترل هایی روی آن انجام می شود تا سپس وارد مرحله عملیاتی شود.

ترک ست ۶A نخستین ماهواره ارتباطای است که به طور کامل در ترکیه ساخته شده است. این ماهواره پوشش ماهواره ای کشور را وسیع تر می کند و نیازهای مربوط به پخش محتوای تلویزیونی آن را برطرف می کند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]